Počet nahlášených stížností: | 153 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
prosím o radu jak postupovat při neobjednané placené službě. Mojí mamince důchodového věku přišla sms od o2 společnosti, že byla stržena platba za službu Mobbile Gaming 99,-Kč, službu si neobjednala a ani netuší jak by to udělala. Provedla jsem blokaci na sms platby. Nicméně chodí sms upozornění, že nebylo možné provést další platbu. Na odkaz společnosti se nedá dostat, nic nefunguje.
Jak dál postupovat?
Děkuji za odpověď.
Burianová Kamila
Jak postupovat, když se nedaří společnost kontaktovat, odkazy nefungují. A platbu neustále požadují.
Děkuji.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. V případě sporu bude muset tuto skutečnost prokazovat podnikatel, v opačném případě nemá na plnění právní nárok a jedná se tak o bezdůvodné obohacení, přičemž platí, že ten, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Na žádost spotřebitele může operátor zablokovat tyto platby, jak již dle popisu spotřebitel učinil. Tím však nemusí dojít k ukončení závazku. Je vhodné tedy kontaktovat i poskytovatele služby s výpovědí (možného) závazku, která však není uznáním oprávněnosti pohledávky. Výpověď je možné zaslat písemně (doporučeným dopisem s dodejkou) na adresu společnosti INNOVATIVE MOBILE SOLUTIONS S.L., Av. Jerónimo Roure 49, 2º B Puerto de Sagunto 46520 - VALENCIA (SPAIN).
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.