Společnost


Czechia Electronics s.r.o.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62110Prodávající odmítá zákonné Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 1 den 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.11.2022, před 2 lety

Martin Suchánek

Znění stížnosti

Reklamoval jsem nefunkční zboží (v zákonné záruční době po uplynutí 6ti měsíců) které se mi po skoro 4 týdnech vrátilo jako neuznaná reklamace (zboží prý funkční). Po poradě s vaší spotřebitelskou poradnou jsem rozporoval závěr reklamace a zaslal zboží zpět s touto průvodní informací, která dokládá, že zboží funkční není:

"...pásek dorazil zpět z reklamačního řízení. Rozporuji závěr (tj. že pásek je OK) uvedený v SL-2927 a obratem zasílám pásek zpět. Zde je kompletní popis závady:
Jak bylo uvedeno v reklamačním listu, pásek byl zaslán s popisem závady „náhle přestaly fungovat……byly solidně dobité“.
Pozn. Nereklamoval jsem nefunkční nabíjení, reklamoval jsem úplnou nefunkčnost pásku (poznámka k nabíjení sloužila pouze k tomu, aby bylo jasné že pásek „nechcípl“ na vybití a už nešel nabít, ale z ničeho nic při solidním nabití).
Po obdržení pásku z reklamace se mi ho podařilo dotykovým tlačítkem zapnout (nebo byl zapnutý), objevil se symbol „propojení“ (tedy že je třeba pásek znovu propojit s Galaxy Wearable“). Pásek jsem připojil k nabíječce – objevila se hodnota 65% nabití. Po několika sekundách se objevila hláška cca ve smyslu „nelze nabíjet“ a pásek se okamžitě vypnul. Od té chvíle opět není dostupný přes Galaxy Wearable a nedá se ani oživit...."

Jelikož ubíhal již druhý týden od odeslání nefunkčního zboží zpět prodávajícímu bez jakékoli zpětné vazby, zaslal jsem mu Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace v tomto znění:

Vážení,
dne 24.9.2021 jsem ve vašem eshopu https://www.mobilplus.cz/ zakoupil hodinky-pásek Samsung SM-R220 Galaxy Fit 2 Black za cenu 888,-Kč. Bohužel pásek přestal kompletně fungovat a byl 22.9.2022 řádně zaslán na reklamaci. Reklamované zboží jsem převzal zpět 26.9.2022 (Vyjádření servisu: „…..nebyly zjištěny žádné závady …………. po vyčištění kontaktů se vada odstranila“). Pásek však nebyl funkční, proto byl zaslán zpět na reklamaci dne 25.10.2022 spolu s rozporem závěru reklamace a požadavkem na opakované posouzení vady.
Dne 27.10., tedy 30 kalendářních dnů od vytknutí vady reklamace nebyla vyřízena a není vyřízena ani do této chvíle tj. do 6.11.2022.
Protože jste nesplnili povinnost uloženou vám v § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, tím, že jste jako prodávající moji reklamaci včas nevyřídili, považuje se nedodržení lhůty k vyřízení reklamace za podstatné porušení smlouvy, které mi v souladu s ustanovením § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, zakládá právo od smlouvy odstoupit. Tímto odstupuji od dané kupní smlouvy a žádám vás o vrácení kupní ceny (888,- Kč) + náklady nezbytně vynaložené k uplatnění reklamace (2x79,-Kč) tj. celkem 1046,-Kč na můj bankovní účet č. ....., a to nejpozději do 15 dnů ode dne doručení odstoupení.
Vysvětlení: Pokud kupující se zamítnutím reklamace nesouhlasí, protože důvody pro zamítnutí nepovažuje za příliš přiléhavé, může toto zamítnutí reklamace rozporovat.
Pokud by již uběhla 30denní lhůta pro vyřízení reklamace stanovená v § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má kupující právo na odstoupení od smlouvy pro její podstatné porušení dle § 2002 OZ, marným uplynutím této lhůty. Pokud přitom v rámci jedné reklamace kupující trvá na jejím řádném vyřízení, je podnikatel stále vázán již započatou zákonnou 30denní lhůtou pro její vyřízení. To, že podnikatelé často využívají 30denní lhůty často až do konce jde k jejich tíži, jelikož ze zákona mají plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dní.
Co se týče vrácení přepravného, kupující ho může požadovat jako účelně vynaložené náklady společně s náklady na znalecký posudek, protože reklamace musí být vždy vyřízena bezplatně.
S pozdravem,
Přílohy:
Kopie reklamačního protokolu,
Kopie dokladu o koupi,
Kopie dokladů přepravného

Jak je vidět vložil jsem do odstoupení i odstavec vysvětlení, aby bylo nesporně jasné na základě jakého ustanovení OZ a za jakých okolností uplatňuji odstoupení.

Ze strany prodejce jsem se následně dočkal nejdříve emailu, který vyjadřoval nepochopení (s odůvodněním že běží druhá reklamace). Na mé upozornění, že si má prodejce řádně přečíst odstoupení kde je vše řádně vysvětleno a že to, že prodávající zaevidoval druhou reklamaci ještě neznamená, že skutečně zákonně vznikla jsem již dostal pouze toto vyjádření prodávajícího:

"původní reklamace byla dokončena s výsledkem a odeslána k Vám. Tu jste převzal. Pokud nebyla závada odstraněna, pošlete zboží znovu na reklamaci a tím se započne nová reklamace. Termín běží od přijetí zboží do reklamace. Nárok na vrácení peněz či výměnu zboží, Vám vzniká po 3 stejných nebo 4 různých opravách."

Neboli krom toho, že prodávající nezměnil názor na způsob řešení reklamace zasílá i nesmyslný požadavek (nelze mu zboží znovu zaslat když už u něj několik týdnů je).


Produkt

hodinky-pásek Samsung SM-R220 Galaxy Fit 2 Black , SN R9YNA0QY8AJ


Požadované řešení

Akceptovat odstoupení od smlouvy a vrátit celkem 1046,-Kč na můj bankovní účet.

Požadovaná částka se skládá z kupní ceny a 2x ceny přepravného jako náklad účelně vynaložený na reklamaci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2022 14:10, před 2 lety

Vzhledem k tomu, že již uběhla lhůta 6 měsíců od zakoupení zboží, neuplatní se zde domněnka vadnosti.

Rozporovat výsledek reklamace je vhodnější znaleckým posudkem. Platí přitom, že pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Dále platí, že za vyřízenou reklamaci se považuje i reklamace zamítnutá. Pokud však byla reklamace zamítnuta neoprávněně, jednalo by se o nevyřízení reklamace řádně a včas. Šlo by poté o podstatné porušení smlouvy a dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud bude vada na hodinkách i po vrácení z druhé reklamace, doporučujeme spotřebiteli využít znaleckého posudku (viz výše).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 14:27, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.