Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62149Zálohy a odpojení od plynu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.11.2022, před 2 lety

Otakar Prášek

Znění stížnosti

Před 2 měsíci zvedli zálohy na plyn z 5000Kč na 25000Kč. Důchod odběratelky je 19000Kč. Po telefonické domluvě jsme poslali zálohu 8000Kč s jejich souhlasem. Když přišla upomínka, opět nám po telefonu řekli, že je to v pořádku. Další měsíc jsme poslali zase dohodnutou částku a opět upomínka a opět nám řekli, že je to v pořádku. Dnes přijeli odpojit plyn. Ještě minulý týden jsme zaplatili vyúčtování ve výši 41000Kč. Teď je barák bez tepla a se společností není žádná domluva. Ani nevíme na základě jaké smlouvy jsme u nich, jelikož jsme s nimi nikdy žádnou smlouvu nepodepsali. V létě navíc na základě nějaké plné moci, o které taky nevíme, žádali o převedení elektřiny, to také bez našeho vědomí. Žádal jsem o kopie dokumentů, taky nic neposlali. Vůbec nevíme, za jakých podmínek od nich odstoupit.


Produkt

Dodavatel plynu


Požadované řešení

rada jak zformulovat email nebo tel. hovor, aby museli reagovat
jak dokázat, že si s námi dohodli jiné zálohy
jak zjistit co mají za plnou moc a zrušit ji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2022 11:23, před 2 lety

V tomto případě došlo nejspíše ke splynutí dodavatelů (všechny práva a povinnosti z bývalé smlouvy přešly na novou společnost). Spotřebitel však o splynutí musí být předem informován a nesmí mu být změněny podmínky smlouvy. Další možností je, že došlo podepsání smlouvy zprostředkovatelem na základě udělené plné moci.

Pokud byly spotřebitelem hrazeny veškeré smluvené zálohy a ceny za energie, neměly by být dodavatelem následně dodávky elektřiny a plynu přerušeny.

Je nezbytné rozlišovat mezi navýšením záloh a navýšením ceny. Změna záloh je zpravidla možná, neboť zálohy často nebývají fixované/garantované. Je však nutné splnit několik podmínek - mezi hlavní patří informování spotřebitele o tomto zvýšení a vyhrazení si této možnosti ve smlouvě. U zvýšení záloh ale stále platí, že dle § 11 odst. 6 energetického zákona musí být zálohy nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby - nelze je tak zvýšit bezdůvodně (resp. na nedůvodnou výši). Spotřebitel zároveň může navrhnout její snížení. Pokud toto snížení bude o jednotky %, dodavatel energií požadavku často vyhoví bez námitek. V případě, že by však spotřebitel chtěl snížit zálohy o větší část, měl by dodavateli tento krok odůvodnit.

Spotřebitel může nový výměr záloh reklamovat, došlo-li ze strany dodavatele ke změně ceny fixovaného produktu. V případě, že je nový předpis záloh dle názoru spotřebitele nesprávný, může jej u dodavatele reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].

Pro spotřebitele je vždy nejvhodnější písemná forma reklamace. V tomto případě bude reklamace obsahovat zejména:
a) číslo reklamované faktury vč. variabilního symbolu,
b) číslo a název odběrného místa,
c) číslo měřidla a stav měřidla ke dni podání reklamace,
d) výstižný popis reklamované skutečnosti a odůvodnění Reklamace, včetně případné dokumentace,
e) další důležité skutečnosti rozhodné pro posouzení Reklamace,
f) označení reklamující smluvní strany, její podpis nebo podpis oprávněného zástupce.

V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.

Ukončení dodávek od ELGAS Energy, s.r.o:
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě. V tomto případě však mohlo dojít k ukončení závazku ze strany dodavatele a spotřebitel by tak mohl dodavatele změnit ihned. To by jej však nezbavovalo povinnosti doplatit případnou dlužnou částku (cenu, nikoliv zálohy).

Prokázání obsahu telefonické komunikace může být velmi složité, proto spotřebitelům doporučujeme, aby v takových případech požadovali písemné potvrzení dohody například e-mailem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2023 13:51, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.