Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#62164Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 hodin 51 minut

Detail stížnosti

Publikováno
14.11.2022, před 2 lety

Pavel Vaďura

Znění stížnosti

Dnes, 14.11.2022, jsem obdržel zboží ze zamítnuté reklamace číslo RE22026711.

Nesouhlasím se zamítnutím reklamace, ani se způsobem vyřízení reklamace.

V prvé řadě reklamuji způsob vyřízení reklamace. Balení mi přišlo v jiném stavu, než v jakém jej obchodník czc.cz obdržel ode mě, nevrátili hodinky do původního stavu. Tělo hodinek jsem reklamoval v kompletním, neporušeném, stavu a od czc.cz jsem jej obdržel rozebrané. Toto považuji za naprosto neodborný postup a zásadní porušení reklamačního řízení.

Dále nesouhlasím se zamítnutím reklamace. V odůvodnění na reklamačním protokolu obchodník czc.cz uvádí: "Vyjádření technika: Reklamce neuznána, uvedené závady jsou způsobeny poškozením zařízení oxidací po vystavení kapalině/vlhkosti. Na poškození tohoto druhu se záruka výrobce nevztahuje." Toto odůvodnění odporuje oficiální deklaraci výrobku, tedy že výrobek je chráněn krytím IP68 a podporuje vojenský standard MIL STD 810G. Obě tyto normy jasně svědčí o tom, že zařízení je chráněno proti vniknutí kapaliny/vlhkosti. Konkrétně zmíněný MIL STD 810G je velmi přísný standard a nemohou se jím chlubit všechny produkty. Prohlašuji, že hodinky nikdy nebyly vystaveny situacím, pro které nebyly testovány/schváleny. Hodinky nebyly používány ani na plavání, sprchování a další podobné aktivity - ačkoliv tyto aktivity nejsou pro tyto hodinky zakázány. S kapalinou přišly hodinky do kontaktu například tekoucí vodou (umytí od nečistot), deštěm nebo potem, k čemuž jsou schváleny. Nikdy však nebyly hodinky vystaveny ponořením do hloubky hlubší než 50 centimetrů, potápěním nebo tryskající vodou.

Žádám czc.cz o uznání reklamace, tedy o výměnu hodinek za nový kus, a nebo o vrácení kupní ceny.


Produkt

Samsung Galaxy Watch Active 2 44mm, SM-R820NZKAXEZ


Požadované řešení

Výměna hodinek za nový kus, a nebo vrácení kupní ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2022 10:32, před 2 lety

Zboží z reklamace by mělo být navráceno spotřebiteli ve stavu, ve kterém bylo prodejci předáno, tedy smontované. Převzal-li prodávající věc k reklamaci, ručí za škodu způsobenou na věci během reklamace dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Touto škodou je možno rozumět např. náklady na opětovné smontování věci, případně náhradu škody, pokud by hodinky po smontování nebyly funkční.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.