Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 25.10. jsem objednal zboží z e-shopu Tukanek.cz na dobírku , s tím,ze má zboží dorazit do 27.10. Dne 26.10. ráno mi z e-shopu přišel mail ,ze zboží bylo odesláno a byl mi přiložen odkaz na sledování balicku (Zasilkovna) ,když jsem se odpoledne kolem čtvrt na 6 podíval na odkaz sledování balicku ,tak tam stále bylo ,ze společnost ceka na balíček až ho dodá e-shop. Ihned jsem psal na e-shop Tukanek mail, ze měli na web.stránkách napsané dodani zboží do 27.10. a ze pokud nepřijde zboží do 31.10., ze si nebudu moc zboží převzít .
Obchod mi napsal ,ze byl balíček odeslán,ale ze je mu divné ,ze to Zasilkovna nenaskenovala a ze by zboží mělo být už na cestě na vydejni misto.
Ihned jsem ještě kontaktoval společnost Zasilkovna ,jestli už převzali balíček od e-shopu Tukanek.CZ a bylo mi do mailu řečeno ,ze balik nemají a stále čekají na dodani obchodem (to bylo 27.10. Kdy už eshop sliboval dodani zboží) Znovu jsem psal na e-shop ,ze Zasilkovna balíček nemá a jak to tedy je a e-shop odepsal až 30.10.
,,Dobrý den, tak to nám balík stihli opět ztratit při převozu na depo, jelikož od nás byl balík předán dopravci. Předpokládám, že po víkendu jej již nepotřebujete.´´
Odpověděl jsem,ze jsem musel mezitím koupit zboží jinde .
Odkaz na Zasilkovnu ukazuje,ze 31.10. Byl Příjem zásilky na podacím místě DEPO a 1.11. je balíček připraven k vyzvednuti
Balíček jsem nevyzvednul,tak jak jsem psal 27.10.do mailu e-shopu a včera 14.11. Mi byl poslán mail od e-shopu Tukanek.CZ ze mám zaplatit poplatek 130,- za nevyzednuti zásilky a ze mám na to 14 dnů,dnes ráno mi byl poslán další mail(upomínku) ze mám zaplatit ten poplatek a ze na to mám 7 dnů.
E-shopu jsem napsal ,ze by to měli spis reklamovat u dopravní společnosti Zasilkovna ,ale raději se zeptám,zda mám narok na vracení poplatku a jak pak postupovat ,když nebylo zboží dodáno včas a ikdyz jsem psal mail ze to nebudu moc převzít
.Děkuji Vacek
Paruka - Dlouhé Hnědé Vlasy /zboží skladem
Vracení poplatku nebo ,aby obchod reklamoval dobu dodani u společnosti Zasilkovna
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.
Pokud však spotřebitel od smlouvy neodstoupil a zároveň zboží ani nepřevzal, došlo nepřevzetím zásilky k porušení kupní smlouvy ze strany spotřebitele dle § 2118 a spotřebitel tak je povinen dle § 2913 občanského zákoníku uhradit podnikateli vzniklou škodu např. náklady na přepravu zboží a doběrečné, které musel prodávající uhradit přepravci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.