Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 11.11.2022 jsem si náhodou všimla, mi 9.11. 2022 ve 22:40 přišla zpráva od O2, že jsem odsouhlasila platbu pro Wireless Works ve výši 99Kč. Ve zprávě byl i link, který mě navedl na stránky Mobile-Maestro, kde jsem předplatné (niž bych věděla čeho) okamžitě zrušila. Mobile-Mmaestro mi poslali zprávu o zrušení předplatného. Já si ovšem žádnou službu ani u Mobile-Maestro, an i u Wireless Works ani u nikoho jiného neobjednala. Zmíněný telefon používám jen k příležitostným datovým přenosům, většinu času je od internetu odpojen.
Na svém účtu u O2 jsem zjistila, že mi společnost Wireless Works nejen strhla (resp. zadala požadavek na) 99,- korun, ale že mi nastavila jakési limity pro měsíční a roční platby. Stejně tak si limity nastavily u mého účtu další tři jiné společnosti. Všechny čtyři jsem okamžitě zablokovala a dále jsem zablokovala veškeré platby přes internet k této SIM kartě.
V pondělí 14.11. 2022 jsem zavolala na kontaktní linku Mobile-Maestro svou stížnost. Špatnou češtinou hovořící paní mě ujistila, že služba je opravdu zrušena a pro vrácení peněz ať napíši reklamaci na adresu: mobilemaestro.cz@silverlines.info
Tam jsem hned napsala a požadovala vrácení částky 99,- korun českých.
V odpovědi, která prý "obsahuje důvěrné informace a jejich kopírování, přesměrování, tisk a šíření jakékoliv informace související s tímto e-mailem je zakázáno", mi odpověděli, že předplatné bylo objednáno 9.11. a zrušeno 11.11., že mi na mobil poslali bezplatnou zprávu o tomto předplatném (což nebyla pravda) a že během aktivace nebyly zaregistrovány žádné technické nebo administrativní problémy.
Poslala jsem tedy druhou reklamaci se stejným požadavkem a přišla stejná odpověď.
Poslala jsem tedy třetí reklamaci se stejným požadavkem.
Ve všech reklamacích jsem uváděla, že vím, že nejsem jediná osoba, který má s jejich firmou tento problém.
Wireless Works, Mobile-Maestro
Vrácení částky 99,- korun českých a konec s dalším obtěžováním a pokusy mi cokoli dalšího naúčtovat.
|
Tweet |
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Vzhledem k tomu, že se jedná pravděpodobně o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v smírného řešení sporů obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Spotřebitel také může kontaktovat svého operátora s žádostí o zrušení těchto plateb. Tím ale nemusí dojít ke zrušení služby - je proto vhodné kontaktovat přímo společnost (např. e-mailem).
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/co-je-to-plat-mobilem. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.