Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#62191Problém s uplatněním kompenzace za nedobrovolné odstoupení od rezervace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.11.2022, před 2 lety

Kateřina Novotná

Znění stížnosti

Dne 27. 8. 2022 v 5:15 jsme s partnerem měli odletět přímým letem společnosti Smartwings QS1118 Praha-Zakynthos. Letenku jsme měli zakoupenou cca 2 měsíce předem; při check-inu nám na letišti bylo nečekaně oznámeno, že nemůžeme let nastoupit, jelikož letí menší letadlo (z letu bylo údajně vyřazeno 12 pasažérů). Jako možné řešení nám byla nabídnuta možnost letět přes Paříž (na což jsme přistoupili, ačkoli cesta místo cca 2 hodin trvala celý den) + jsme na místě s pracovníkem letiště oba vyplnili "Formulář pro uplatnění kompenzace - Nedobrovolné odstoupení od rezervace" – na jeho základě každému z nás náleží kompenzace ve výši 250 eur. K dnešnímu dni však žádné peníze nedorazily a společnost Smartwings nekomunikuje (zkoušeli jsme kontaktovat prostřednictvím kontaktního formuláře, emailem i telefonicky (nelze se dovolat)).
Děkujeme za pomoc.


Produkt

Let QS1118 Praha-Zakynthos 27. 8. 2022


Požadované řešení

Očekáváme vyplacení příslušné kompenzace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2022 14:57, před 2 lety

Nároky cestujících se v tomto případě řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů.

Podle čl. 4 odst. 3 tohoto nařízení platí, že v případě, kdy je nástup na palubu odepřen cestujícím proti jejich vůli, provozující letecký dopravce je neprodleně odškodní v souladu s článkem 7 a poskytne jim pomoc v souladu s články 8 a 9.

Podle čl. 7 pak platí, že spotřebitel má právo na náhradu škody a to ve výši 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů. Náhrada škody se vyplatí hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami.

Lhůta k poskytnutí náhrady škody nikde v zákoně uvedena není, mělo by se tedy jednat o lhůtu přiměřenou. Podle našeho názoru zde však už tato lhůta uplynula.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.