Společnost


eYello CZ, k.s.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#62194Navýšení sjednané fixní ceny dodávky elektřiny i pres fixaci 24mesicu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 3 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.11.2022, před 2 lety

Jindřiška Wachsmannová

Znění stížnosti

Dobrý den,

S Yello mam uzavřenou smlouvu s fixaci ceny pro VT i NT 4839,-Kč/MWh s DPH po dobu 24mesicu do 1.7.2024. Presto mě bylo dnes emailem oznámeno, ze k 1.1.2023 dojde ze strany poskytovatele ke zvýšeni ceny na 6050,-Kč/MWh včetně DPH a tím i zvýšení měsíční platby na 5.700,-Kč.
Prosím o kontrolu, kde došlo k chybě.

Děkuji s pozdravem
Wachsmannová Jindřiška


Produkt

Yello House


Požadované řešení

Dodrženi ceny dle stavájici smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2022 15:13, před 2 lety

Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.

Pokud dodavatel přistoupí ke druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny ceny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně ceny spotřebitele adresně včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).

Sjednání fixace/garance ceny totiž z povahy věci vylučuje možnost jednostranné změny (v období, na které je tato garance sjednána) s výjimkou zvýšení ceny z důvodu zvýšení regulované složky, jiného poplatku, daně atd., na něž dodavatel nemá vliv. Pokud i přesto dojde k tomu, že dodavatel jednostranně zvýší neregulovanou složku ceny, je toto jednostranné zvýšení ceny neplatné, byť by se opíralo o ujednání (článek/bod) v obchodních podmínkách nebo v externím ceníku. Takové ujednání obchodních podmínek je totiž překvapivé, neboť poskytovatel energií po uzavření smlouvy (resp. dodatku) s garantovanou cenou de facto jednostranně prohlásil, že tato cena garantovaná není.

Vzhledem k tomu, že spotřebitel uvádí, že cena byla fixovaná, domníváme se, že změna ceny bude neplatná a spotřebitel tak může po dodavateli energií požadovat, aby plnil za smluvenou cenu, k čemuž se zavázal. Neplatnost může spotřebitel namítat primárně vůči dodavateli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.12.2022 18:41, před 2 lety

Dobrý den,

děkujeme paní Wachsmannové i dTestu, že nás upozornili na okolnosti týkající se této konkrétní smlouvy a poskytli veškeré informace. Celou záležitost jsme samozřejmě prověřili a se zákaznicí se spojili. Dle smlouvy a obchodních podmínek skutečně může být cena ze strany Yello změněna a zákaznice byla o změně řádně informována. Se zákaznicí jsme zároveň po domluvě upravili i výši záloh, dle jejího požadavku. Věříme, že nastalá situace byla dostatečně prověřena a vzájemně vysvětlena.

S pozdravem,
tým Yello

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2023 13:23, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.