Společnost


SENESI, SE

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62206Absolutně nekorektní jednání ohledně reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2022, před 2 lety

Tomáš Řehořek

Znění stížnosti

Dobrý den,

Asi před cca.4 měsíci jsme započali kompletní rekonstrukci bytu. Mezitím jsme si nechali naplánovat kuchyni a koupelnu. Pro koupelnu jsme se rozhodli zajít na doporučení do Pražské senesi. S paní designérkou jsme vše perfektně naplánovali a vybrali. Jelikož celou rekonstrukci zastřešovala jedna firma tak objednala naši koupelnu a my si ji nechali dovézt. Jelikož ještě koupelna nebyla připravena pro vybavení tak jsme vše uskladnili v pokoji v RD. Kde jsme vše zabalené uskladnili po dobu cca.3 měsíců než byla koupelna připravena. Upozorňuji že nás nikdo neinformoval při převzetí zboží třeba o tom že si máme vše rozbalit a nejlépe na ulici kde bylo zboží vyskladněno zkontrolovat protože může být poškozeno a jen co se zavře dodávka nemůžeme nic reklamovat. Po rozbalení všech produktů jsme rozbalili také zvenku nepoškozenou, zabalenou krabici se skříňkou. Uvnitř se místo skříňky nacházela kůlnička na dříví. Folie na půl stržená, poškrábaná a všechny vnitřní zásuvky zalepené a vevnitř vyrvané z pantů. Ihned po zjištění jsem podal reklamaci kde mne měli informovat telefonicky o postupu. Dva týdny se nic nedělo tak jsem se zkusil přihlásit so zákaznického účtu kde jsem zjistil že reklamace je vyřízená už týden a to se zamítnutím z důvodu že jsme si to měli překontrolovat a na IČO se nevztahují žádné reklamace. Ihned jsem to začal řešit a všude mě s ignorem totálně poslali do pr... měli jsme od nich koupelnu za 90000,- a vzali peníze ale pak zákazník nezákazník vše ostatní neřeší.


Produkt

Skříňka Duomo


Požadované řešení

Náhrada škody, výměna, poukaz v dané hodnotě, vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2022 16:06, před 2 lety

V případě že je kupující spotřebitel platí následující:
Není povinností spotřebitele si zboží po nákupu hned překontrolovat, lze to jen doporučit.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2023 14:54, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.