Společnost


JOLLEO COMPANY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62207Odmítnutí vrácení peněz při reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2022, před 2 lety

David Volařík

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 14.11.2022 jsem v OC Olympia Brno zakoupil v prodejně klenotnictví JOLLEO (U Dálnice 777, 664 42 Modřice) pánský zlatý prsten za cenu 21 050 CZK. Již při koupi jsem se dotazoval, zda prsten není křivý, nebo šišatý, protože se mi tak zdálo. Celý prsten vypadá poměrně atypicky a prodavačka mi sdělila, že je to v pořádku, že se jedná o vzhledový prvek v návaznosti na celkový tvar prstenu. Po tomto vyjádření jsem prsten zakoupil. K této události mám i svědka, protože jsem při nákupu byl v doprovodu jiné osoby. Nicméně jsem následně při pozorném prohlédnutí prstenu shledal, že to tak zjevně být nemá, navíc jsem objevil i nedoleštěné plochy na prstenu. Rozhodl jsem se tedy prsten reklamovat a požadoval jsem navrácení peněz, protože zboží, které mi bylo prodáno, bylo vadné. Byl jsem odmítnut s tím, že si musím vybrat pouze jiný šperk, případně tento vadný poslat na opravu. Svolil jsem k výměně prstenu za jiný, který byl a prodejně dostupný, nicméně se zjistilo, že další 3 prsteny na prodejně, které jsem potenciálně byl ochoten přijmout, mají totožnou vadu, byly pokřivené nebo byly s vadnou povrchovou úpravou a prolisovaným puncem. Od této chvíle jsem trval na vrácení peněz, dokonce jsem odmítal i opravu, protože zkrátka tomuto prodejci již dále nedůvěřuji. Po několika telefonátech s manažery a předložení těchto faktů bylo vrácení peněz zamítnuto a byl jsem přinucen k tomu, abych akceptoval reklamaci formou opravy. Jiné východisko nebylo, nebyly dostupné ani jiné prsteny, které by mohly být nabídnuty na výměnu, jiný prsten jsem nechtěl. Považuji za skandální, aby při zjištění výrobní vady prodejce trval na odmítnutí vrácení peněz i po tom, co mi na prodejně byly nabídnuty další 3 vadné prsteny na výměnu za již zakoupený vadný prsten. Prodejce porušil § 2002 odst. 1 občanského zákoníku, kdy mi podal chybnou informaci o produktu na základě které jsem následně prsten zakoupil. Pakliže bych věděl, že je prsten pokřivený vadou, k nákupu prstenu bych nepřistoupil. Nyní běží reklamace formou opravy, ke které jsem byl v podstatě přinucen, trvám však stále na navrácení peněz a odstoupení od kupní smlouvy. Prsten byl reklamován 15.11.2022, den po zakoupení.


Produkt

Zlatý prsten pánský_8,62 g


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy, navrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2022 16:15, před 2 lety

Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

Odstoupit od kupní smlouvy je také možné, pokud prodávající porušil smlouvu podstatným způsobem. Podstatné je dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Podstatným porušením by bylo, pokud by byl například dodán padělek zboží (prsten by byl vyroben z méně hodnotného kovu než byl deklarován).

Vada by však měla být odstraněna způsobem, který odpovídá její povaze. Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2023 14:54, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.