Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dne 16. 11. 2022 v 8.45 h v Penny Marketu Semily (Tyršova) pokladní odmítla prodat mléko mému synovi. U uvedeného zboží je regulace 12 ks/os/den, přičemž jsme byli na nákupu fyzicky jako dvě osoby a bylo nám prodáno pouze 12 ks, ačkoliv nákupy byly jasně odděleny a měly být placeny zvlášť.
Toto jednání považuji za naprosto neakceptovatelné a jednoznačně diskriminační vůči více početným rodinám (mám 6 dětí a spotřebu 4 l mléka na den).
Mléko polotučné trvanlivé Boni
Žádám Vás, aby uvedená diskriminační pravidla byla co nejdříve zrušena nebo upravena tak, aby nedocházelo při nákupech k diskriminaci více početných rodin, které to mají v současné ekonomické situaci obzvlášť složité. Pokud uvádíte, že je možné nakoupit 12 ks/os/den, pak musí být za osobu považováno i dítě fyzicky přítomné při nákupu produktu.
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
V právním řádu není řečeno, že by prodejce musel své zboží prodat komukoliv. Nesmí ale zákazníka odmítnout bezdůvodně, ani spotřebitele žádným způsobem diskriminovat.
Pokud šlo o akční zboží, je za určitých okolností možné stanovit maximální množství jeho odběru, které musí být přiměřené povaze věci. Spotřebitel by měl být o takovém omezení předem srozumitelně a zřetelně informován.
Podle zákona platí, že i dítě je fyzickou osobou. Pokud tedy mléko nakupovalo dítě, mělo mu být umožněno jej zakoupit.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.