Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
21.6.2022 jsem na viagogo koupila 2 lístky na skupinu Kabát za 3328,- Kč. Lístky jsem po měsíci prodala přes viagogo.
13.10.2022 mi přišel email v tomto znění:
Drahý / darhá Sylva,
Děkujeme, že jste nás informovali, že jste přeprodali vstupenky původně zakoupené na viagogo, na KABÁT.
Nyní nemusíte nic dělat. Objednávka ** je propojena s **. Nový kupující obdrží vstupenky automaticky a máte zaručenou platbu za prodej. Platba vám bude vyplacena 5-8 pracovních dnů po události.
Na zprávu prosím neodpovídejte, na tuto adresu nelze přijímat příchozí e-maily. V případě dalších dotazů nás prosím kontaktujte na čísle +18772632410 nebo navštivte naše centrum pomoci.
Děkujeme vám, že jste zvolili viagogo!
Do dnešního dne 16.11.2022 jsem však peníze za prodané lístky nedostala.
objednávka
ŽÁDÁM VRÁCENÍ PENĚZ.
|
Tweet |
Společnost dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí.
V obchodním podmínkách společnosti je uvedeno, že prodávajícímu bude kupní cena vyplacena do 5-8 pracovních dnů po události, pokud lístky byly v pořádku doručeny kupujícímu. Právo pozdržet platbu si společnost vyhrazuje v případě, že událost byla přeložena nebo zrušena nebo pokud je podezření, že prodej nebyl v souladu se zákonem.
V případě, že částka již měla být vyplacena a prodávající žádné peněžní prostředky neobdržel, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Dle obchodních podmínek společnosti je také možné se obrátit na Českou obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.