Společnost


Energetický Holding Malina a.s.

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#622321. Prodlení v termínu předání díla 2. náhrada za způsobené škody vzniklé při instalaci FWE

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 29 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2022, před 2 lety

Petr Borecký

Znění stížnosti

1. Instalace FWE započala 17. 7. 2022 a k dnešnímu dni dosud není ukončena. Dle smlouvy mělo být dílo předáno do 140 dnů od zaplacení zálohy. Záloha byla zaplacena dne
13.4.2022 - fa č. **. Na zaplacenou zálohu jsme obdrželi daňový doklad. Po montáži FWE nás několikrát (3x) navštívili montéři, kteří opravovali práci svých kolegů.
Při opravě dne 14. 9. 2022 pracovníci vyslaní společností Energetický Holding Malina a.s. způsobili
rozsáhlé škody na elektrospotřebičích a tepelném čerpadle při chybném zapojení HDO. Tyto škody odsouhlasili a podepsali v předávacím protokolu prací dne 15. 9. 2022.

2. Dodavatel díla byl informován o způsobených škodách dne 15. 9. 2022 e-mailem. Protože se nám nikdo neozval,
16. 9. 2022 jsem tuto událost nahlásil na kontaktní lince společnosti, tel.č.+420 800880878. Obdrželi jsme e-mail od paní L, že škodu nahlásili na jejich pojišťovnu, a že se nám ozve likvidátor. Byli jsme vyzváni k zaslání dokladů k poškozeným spotřebičům. Poslední jsme zaslali 2. 11. 2022. Poslední komunikace se společností
je e-mail ze dne 11. 11. 2022 jako reakce na reklamaci ze dne 14. 10. 2022.


Produkt

instalace FVE 5,4 kWp s baterií


Požadované řešení

1. Urychlené dokončení a předání díla.
Žádáme o slevu z ceny díla z důvodu nedodržení termínu dodání díla.

2. Plná úhrada způsobených škod dle poskytnutého rozpisu od Energetický Holding Malina a.s.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2022 09:43, před 2 lety

Podle § 2590 odst. 1 občanského zákoníku platí, že zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba.

Zákazník má práva z vadného plnění v závislosti na tom, zda vada představuje podstatné či nepodstatné porušení smlouvy. Podstatné je přitom takové porušení povinnosti, o němž společnost již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.

Jak v případě podstatného tak nepodstatného porušení má spotřebitel mimo jiné právo na přiměřenou slevu z ceny díla. Zákazník je povinen sdělit společnosti, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Hradí se vždy skutečná škoda. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitel vlastním odhadem (odpovídajícím nákladům na opravu) s tím, že pokud by mezi spotřebitelem a zasílatelem na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2023 14:01, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.