Společnost


Dateyard, AG

Počet nahlášených stížností:462
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62236Vymáhání dlužné částky za kdysi navštívené stránky jenjednanoc

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 29 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2022, před 2 lety

Václav Švantner

Znění stížnosti

Dobrý den někdy dávno cca 5let zpátky jsem bohůžel navštívil tyto podvodné stránky.Dodnes mi také chodí dlužné vymáhací emaily že má mám dlužnou částku zaplatit.Bylo mi dokonce oznámeno ,že má dlužná částka je předána právní zastoupení společnosti dateyard AG, Rothusstrasse 23,
CH-6331 Hünenberg, jíž dlužíte částku ve výši CZK 1.887,73 (EUR 77,49) .
Nemám samozřejmě o tyto stránky dávno zájem a nenavštěvuji je ,co s tím dělat ? Čeho se proboha obávát? Dá se s tím něco dělat ? Zrušit můj email ,pomůže to ? Nebude tam narůstat nějaký nesmyslný úrok ? ??
Děkuji za radu Vašek Š.


Produkt

dateyard AG ./. Václav ávantner


Požadované řešení

Mám se opravdu obrátit na právníka ? Nebo stači vymazat email ? Bude už pro vždy klid !


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2022 09:23, před 2 lety

Zrušením e-mailu nedochází k zániku závazku (v případě že závazek existuje).

Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět. To lze učinit v písemné formě buď e-mailem na adresu support@datehelpdesk.com nebo poštou na adresu sídla společnosti (Rothusstrasse 23, 6331 Hünenberg, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.

Podnikatel v obchodních podmínkách uvádí, že aby mohla být výpověď úspěšně zpracována, musí obsahovat celé jméno, informace o prémiovém členství, e-mailovou adresu použitou pro registraci a uživatelské jméno.

Pokud spotřebitel výpověď placeného členství zašle prokazatelnou formou například prostřednictvím uváděné emailové adresy, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní email, a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení VIP statusu. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.

Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.

V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Ze zkušeností ostatních spotřebitelů nám není známo, že by se společnost někdy údajného dluhu domáhala soudní cestou.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2023 14:00, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.