Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednávka ze stranky apple.com byla zaslána expresním doručením skrz UPS. Údajně chybělo telefonní číslo na balíčku (což je pochybné) a nemohli tak zaslat druhý den. Na zákaznické lince jsem sdělil opravu a mělo by to dorazit další den. I přes dalších dvou volání na zákaznickou linku (kdy mi sdělili, že balíček se rozváží) a čekání do 19:00 mi nic nedorazilo. Buď balíček v hodnotě nad 30.000 Kč mi odcizily nebo ztratily. Dokonce mi nedali i přes výzvu telefonni kontakt na řidiče.
UPS Express Saver®
Neposkytovat služby vůbec v ČR nebo neposkytovat expresní doručení, když to nedodrží. Přikládat k objednávce telefonní číslo řidiče. NELHAT na zákaznické lince.
|
Tweet |
V případě, že společnost nedodá zásilku do ujednané doby, ocitá se v prodlení a odesílatel může požadovat doručení zásilky, smluvní pokutu (byla-li ujednána) nebo případnou náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s nedodáním či ztracením zásilky.
Za včasné doručení ve vztahu mezi podnikatelem a spotřebitelem odpovídá podnikatel, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Vzhledem k tomu, že smlouvu s přepravcem nejspíše uzavíral prodávající (odesílatel zboží), tak je také on oprávněn k uplatnění reklamace u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Spotřebiteli doporučujeme, aby u prodejce zboží (odesílatele) namítl, že zboží nedorazilo včas, čímž došlo k porušení povinnosti ze smlouvy, která je uzavřena mezi spotřebitelem a odesílatelem, který by mohl poskytnutí služby (nedoručení zásilky) reklamovat.
Prodejce (Apple) uvedeného ve stížnosti lze kontaktovat prostřednictvím zákaznické linky: 800 701 391 (Po-Pá 8:00 - 17:00).
Pokud šlo o přepravu zboží a smlouvu o přepravě uzavíral s přepravní společností přímo spotřebitel, je za včasné a bezvadné doručení odpovědný přepravce, přičemž práva z vadného plnění, popř. nároky na náhradu škody spotřebitel může uplatnit přímo vůči přepravci.
Kontakty na společnost UNITED PARCEL SERVICE CZECH REPUBLIC nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.ups.com/cz/cs/support/contact-us.page.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.