Počet nahlášených stížností: | 792 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 10 |
Dne 2.11.my byl společností Lidl vystaven dobropis,za spackanou objednávku v eshopu z 26.10. Do dnešního dne nebyl dobropis uhrazen.i přes ujišťování na lince i emailem,že peníze jsou již poslány a to 4.11., 8.11.,14.11. a 16.11. na dotaz kam je poslali mi nikdo nemá kompetence odpovědět jen jsem odkazovaná ať si zkontrolují svou banku.uz mi došla trpělivost.
Proplacení dobropisu
|
Tweet |
V tomto případě vrácení peněz mělo proběhnout na základě vystaveného dobropisu a to způsobem, kterým bylo zboží zaplaceno. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Na stránkách společnosti Lidl je uvedeno, že pokud spotřebitel platil platební kartou, měla by mu být částka vrácena zpět na bankovní účet, ze kterého platbu odeslal, zpravidla do 7 dnů od přijetí vráceného zboží nebo od sdělení údajů o bankovním účtu.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.