Společnost


GrandVision CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

75%
25%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#62253Neuznaná reklamace brýlí

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.11.2022, před 2 lety

Milan Kormout

Znění stížnosti

Dobrý den,

v roce 2020 jsem u Grand Optical koupil dvoje stejné brýle Tommy Hilfiger. U obou se projevila stejná závada, ale reklamovat jsem stihl bohužel jen jedny. Reklamace byla zamítnutá a podle mého neopostatněně.

Brýle mají gumový kryt zhruba od poloviny své délky až ke konci nožiček. Tento kryt postupem času podlehl zpuchření a začal se rozpadat. Ihned jak mi došlo že půjde o nevhodný materiál a nekvalitní výrobek, zkusil jsem jedny reklamovat. U druhých jsem to bohužel nestihl a záruka propadla.

Brýle se z reklamace vrátily se zamítavým stanoviskem a důvodem bylo, že jsem měl přijít dřív. Je možná pravda, že jsem se mohl reagovat rychleji, ale situaci by to nijak nezměnilo. Guma by stejně jako teď podléhala zkáze a bylo by třeba jí vyměnit! Což v Grand Optical odmítli udělat dokonce i u druhých brýlí, které jsem chtěl prostě u nich nechat opravit mimo reklamaci a za peníze. Odmítli to s odůvodněním, že to neumí, pravěpodobně z důvodu, který uvedli v závěru: "Nákup nových stránic není možní z důvodu norem ISO 13485." (cituji doslova včetně hrubek)

Abych byl úplně fér, v rámci zamítnuté reklamace mi nabídli slevu 40%, což cením, ale vzhledem k ceně brýlí je to zcela nedostatečné!

Zamítavé stanovisko reklamace mi z výše uvedených důvodů příjde směšné a účelové. Rád bych věc dále řešil, ale nevím kde sehnat soudního znalce v tomto oboru, případně na koho se dále obrátit, tak to zkouším touto cestou.

S pozdravem,
Milan Kormout


Produkt

Brýle Tommy Hilfiger - THF TH 1523 09Q 5418 F


Požadované řešení

oprava, vrácení peněz, klidně v jiném pořadí :)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2022 12:35, před 2 lety

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.12.2022 15:46, před 2 lety

Dobrý den,
reklamace brýlí Tommy Hilfiger THF TH 1523 09Q 5418 F byla uplatněna na prodejně GrandOptical OC Krakov dne 26.8.2022, brýle byly zakoupeny 24.9.2020. Zákazník reklamoval brýle po 23 měsících ode dne nákupu. Reklamace byla zamítnuta s odůvodněním, že nebyla uplatněna ihned, jakmile se vada začala projevovat. Tato vada se používáním dále zhoršovala. Za zamítavým vyjádřením k reklamaci si stojíme a reklamaci považujeme nadále za neoprávněnou. Reklamace byla vyřízena řádně a byly splněny veškeré náležitosti, které v tomto směru ukládá zákon.
Zákazník uzavřel k této zakázce pojištění brýlí, které se vztahuje na poškození nebo ztrátu brýlí. Toto pojištění mělo platnost do 24.9.2022 a zákazník ho nevyužil.
Náš návrh na řešení je poskytnutí stejné slevy, jaká je v případě uplatnění pojištění brýlí. Panu Kormoutovi nabízíme nové kompletní brýle se slevou 75%.
Pokud zákazník s návrhem souhlasí, může slevu využít na pobočce OC Krakov.
S pozdravem,
Kristýna Bulířová
Oddělení péče o zákazníky
E-mail: kristyna.bulirova@grandoptical.cz



Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2023 22:31, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
1.2.2023 10:00, před rokem


Milan Kormout

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den,
zvažoval jsem jak postupovat dále. Chci celou situaci uzavřít a rád tedy přistoupím na návrh prodejce. Pokud platí sleva 75% na nové brýle, rád nabídku využiji.
Děkuji,
Milan Kormout