Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
mám zakoupené 2 vstupenky na koncert Gregorian - 20th Anniversary World Tour Ostrava, který měl proběhnout dne 10.2.2022 v Ostravě.
Vstupenky jsem zakoupila osobně v prosinci r. 2021 v Ostrava info infocentrum Elektra.
Společnosti smsticket s.r.o. jsem dle pokynů na stránkách ihned zaslala e-mail dle instrukcí s požadavkem na vrácení vstupného.
Psala jsem 10.2.2022 na info@smsticket.cz a pak ještě několikrát ohledně vrácení vstupného.
Na stránkách jsem se dočetla, že koncert byl zrušen a vstupné se bude vracet v říjnu 2022.
Společnost smsticket s.r.o. mně nyní napsala, že zodpovědná za vrácení vstupného je pořadatel FP PRO, s.r.o. Tento však nereaguje, na e-mail je nedoručitelný. Zaslala jsem požadavek ještě datovou schránkou.
Dosud mně vstupné vráceno nebylo.
Děkuji a přeji hezké dny.
Vstupenky na koncert. Bližší údaje o vstupenkách jsou uvedeny v oddílu "reference".
Žádám o vrácení částky 2 380,- Kč za 2 zakoupené vstupenky na účet.
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli, tak jak výše spotřebitelka navrhuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, tak jak zde již spotřebitelka učinila. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.