Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den,
SMS zprávou ze dne 13.11. 2022 v 18:01 jsem byl upozorněn ne nedoplatek ve výši 609 Kč z říjnového vyúčtování za internet a televizi. Vzhledem k tomu, že mám důkaz o uhrazení říjnového vyúčtování (platím přes SIPO), podruhé jsem částku nehradil. Dne 18.11.2022 v dop. hodinách jsem se dostavil na pobočku Vodafone Chodov, kde mně po doložení platby, bylo sděleno, že je vše v pořádku Měl jsem nedoplatek pouze ve výši 11 Kč. Tuto částku jsem ihned zaplatil převodem. Jednal jsem se zaměstnancem jménem Marcel, příjmení mi odmítl sdělit s tím, že to není jeho povinnost. Vedoucí se na pobočce v daný moment nevyskytoval. Požadoval jsem po zam. písemné vyjádření, že mám veškeré platby uhrazené, abych se vyhnul případným sankcím, když jsem byl na nedoplatek upozorněn. Bohužel mi potvrzení odmítl vystavit a já musím pouze věřit jeho slovům, že je již vše v pořádku. Doklady o zaplacení přikládám.
je v řešení, prozatím bez odpovědi
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, pane Kohoute, mrzí mě, pokud došlo k nedorozuměni. Kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran. Ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5.
Zákazník se SIPO platební metodou má vždy počátek účtovacího období 16. dne v měsíci a splatnost 40 dní (standardní splatnost je 18 dní). To znamená že k úhradě předepsaného Vyúčtování by mělo dojít vždy do 25 až 26 následného měsíce. Pokud se tak nestane je Vám automaticky zasláno SMS upozornění a je vystavena bezplatná Upomínka.
To, že „Platební doklad s předpisem SIPO“ Česká pošta umožnuje uhradit i poslední den v měsíci, neposouvá splatnost našeho Vyúčtování. Tato skutečnost je zohledněna i v podmínkách České pošty, kde Česká pošta uvádí:
- Platbu SIPO můžete zaplatit ode dne obdržení platebního dokladu do posledního dne měsíce, pro který je doklad vystaven. Obsahuje-li platební doklad platby, které mají stanovená data splatnosti, je nutno platbu uhradit v takovém termínu, aby byly doby splatnosti dodrženy.
V daném případě je tedy nutné, abychom Vaši platbu obdrželi nejpozději 26. dne v měsíci. Nikoliv až v jeho plném závěru.
Přehled Vyúčtování a plateb naleznete v Můj Vodafone, na tomto odkazu https://www.vodafone.cz/muj/prihlaseni. Odpovědi na nejčastější otázky najdete na https://www.vodafone.cz/pece/.
Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.