Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#62294Problémový optický internet, technik při ,,opravě,, zasáhl mimo o2

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.11.2022, před 2 lety

marek marek

Znění stížnosti

Dobrý den, pořídili jsme si před třemi měsíci o2 internet,paušál a tv (cca 1500,-měsíčně).Od začátku jsme řešili problém s internet-Dropy sítě,lagování sítě,odpojování sítě,chybnou diagnostiku sítě atd. Po třech měsících stížností na službu za 800,-měsíčně, která je nepoužitelná bylo konečně váším střediskem provedo toto :diagnosti sítě - kde nám později bylo řečeno, že byli nalezeny chyby a je nutné očekávat technika O2. Na osobní dotaz o jakou/jaké chyby se jedná nám bylo řečeno toto : problém v přípojce domu,nebo problém v ,,kabeláži,, , nebo problém s modeme O2 smart box(nový model za 6.tis...3.měs starý).Dnes se stalo toto-Byl jsem v práci a k nám domů dorazil technik o2,který kontaktoval ,,telefonicky spolubydlícího,který byl k zastižení v bytě,s tím,že do do hodiny přijede!Bohužel byl doma pouze spolubydlí,který technika vpustil dál,popsal mu náš problém a požádal ho o řešení.To co se dělo potom je absurdní.Technik neprověřil přípojku v domě,nicméně otevřel hlavní jističe??? (pojistná skřín před vchodem do bytu) kterou pouze okem prohlédl a konstatoval,že problém je v bytě.Pokračoval tedy do bytu,kde bez jakékoliv proměření (měl použít-test pro instalaci datových/optických kabelů s funkcí Optimalizované ověřovací kontroly) konstatoval, že problém způsobuje druhý modem(zyxel-naše rozvržení domací sítě) který je sekundárně napojený do O2smart boxu ethernet portu 1-tedy a pouze k propouštění internetu.Bez jakéhokoliv souhlasu mého(byl jsem v práci)nebo spolubydlícího, který byl u technika přítomen, automaticky technik odpojil modem zyxel, který s o2 nemá nic společného a dále pokračoval přestřižením nového zyxel kabelu,který byl v naší domácí sítě-v žádném případě nebyl součástí o2smart boxu a ani s ním nebyl propojen!,kde usoudil že by mohl??? být problém. Dále provedl výměnu přívodního kabelu ethernet 4.pin mezi bytovou přípojkou a o2smart boxem za ethernet 8.pin který nakrempoval na 4.pin????Tedy vyměnil nový funkční a zcela propustný kabel za úpnlně stejní kabel pouze 8.pin,kde zapojil 4.piny a který neměl nic společného s chybou a problém,kvůly kterému přijel.Řekl že problém je vyřešen. Dále bez prověření/proměření řekl zkuste otevřít na mobilu internet-spolubydlící řekl ano vidím úvodní stránku google a tím oprava skončila. Takže jsem absolutně vytočený z toho,že technik o2 si dovolí bez souhlasu manipulovat s věcmi,které nejsou v režiji o2,dále bez souhlasu si dovolí odpojit naši domácí síť a ještě uštípne náš ,,kabel,, a jako vrchol drzosti vše přemístí na jedno místo(hromádku) s rozstříhaným odpojeným kabelem ,konektorem ,,17,, který ani znovu nenakrempoval a vesele si odejde. Neprovedl žádné měření, aby zjistil problém, jen si střelil od oka. Internet je stále stejně zasekaný, laguje a nedá se použít. Dále mě vytáčí do ruda to, že si dovolil bez souhlasu hrabat na věci co nespadají pod o2,manipulovat s naší domácí sítí a přepojit mi stolní pc opět bez souhlasu na přímé spojení do o2smart boxu, což mělo efekt takový že internet na stolním pc není vůbec. Další věci pokazit nestihl protože spolubydlící který byl přítomen ho několikrát upozorňoval, aby se věnoval pouze vybavení o2 a nezasahoval do našich osobních ,,spotřebičů, A definitivně ho upozornil ve chvíli, kdy zasáhl do našeho stolního pc. Takže nejenom že internet stále není opravený ale ještě jsme museli dokoupit nový 4.pin ethernet kabel pro znovu propojení naší domácí sítě, která nespadá pod o2 a která se musela znovu zprovoznit, tak aby spotřebiče (pc,nb,mobil,světla atd) bylo opět možné připojit na otevřený modem zyxel, který je napojen do o2smart boxu (ethernet port1-pro rozvržení internetu domácnosti). Po tomto zážitku a třech měsících nefunkčního internetu hodláme vypovědět smlouvu s o2 na službu internet 1Gb a protože jsme vázáni dvouletou smlouvou a pokutou za ,,předčasné zrušení, tak bychom byli velmi rádi!!!, kdyby jste alespoň dokázali tuto službu zrušit bez smluvních sankcí. Pokud by to z nějakého důvodu nebylo možné jsme připraveni postupovat soudní cestou (s fotodokumentací ,,provedené,, práce),doložením všech potřebných údajů od začátku zřízení smlouvy až po laidskou a neodbornou práci technika, který neprovedl požadovanou opravu a místo toho poškodil naše vybavení a bez souhlasu manipuloval s věcmi, rozvody a příslušenstvím, které není součástí smluvní dohody s o2.Pevně doufáme, že o2 nabídne smírčí řešení, vyvázáním se ze smlouvy na internet a to bez postihu. S pozdravem absolutně ** zákazník!!!!!


Produkt

Internet


Požadované řešení

Mimosoudní Rozvázání 2.leté smlouvy na služby internet 1Gba to bez smluvních sankcí, pokut, doplácení smluvního období, či jiných postihů a skrytých doplatků-nedoplatků apod.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2022 14:43, před 2 lety

Pokud byla reklamace služeb vyřízena (technikem byla provedena oprava), ale problém i po opravě stále přetrvává, jednalo by se pravděpodobně o reklamaci nevyřízenou řádně. V takovém případě platí:
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Reklamaci by bylo vhodné rozporovat pomocí znaleckého posudku. Spotřebitel se může obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat vyřízení reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Spotřebitel by dále mohl požadovat náhradu škody za přestřižený kabel v případě, že jej bylo možné odpojit bez porušení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.11.2022 15:01, před 2 lety

Dobrý den,

velice mě mrzí, že máte důvod k vyjádření nespokojenosti a omlouvám se, pokud došlo ze strany technika k poškození nesprávného kabelu. Nicméně v záznamu od technika vidím, že mezi ONT převodníkem pro optickou síť a modemem byl nesprávný kabel určený pro metalickou síť a došlo k jeho výměně. Následně se na místě kolísání rychlosti neprojevilo.
Osobně jsem na místě však nebyla a nedokážu se tak k tomu přímo vyjádřit. Dohledala jsem, že je už i podaná výpověď služby. Prosím tedy o zprávu, zda-li si přejete ještě s potíže s připojením dále řešit a předáme znovu vše technikům. Ideálně požádám, aby nám napsal přímo majitel služeb na email info@o2guru.cz i s odkazem na tento podnět na dTestu, abychom se mohli domluvit i na případné kompenzaci z důvodu přestřiženého vašeho kabelu.
Služby internetu na doma vedené na soukromou osobu poskytujete už bez závazku na dobu určitou. Pokud tak dojde k ukončení poskytování služby, smluvní pokuta vystavena nebude. Doplácí se však standardně zbývající splátky modemu jednorázově poté v jednom z následujících vyúčtování po ukončení poskytování služby a zrušení splátek.

S pozdravem

Anna Typovská
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.11.2022 15:05, před 2 lety

Dobrý den,

velice mě mrzí, že máte důvod k vyjádření nespokojenosti a omlouvám se, pokud došlo ze strany technika k poškození nesprávného kabelu. Nicméně v záznamu od technika vidím, že mezi ONT převodníkem pro optickou síť a modemem byl nesprávný kabel určený pro metalickou síť a došlo k jeho výměně. Následně se na místě kolísání rychlosti neprojevilo.
Osobně jsem na místě však nebyla a nedokážu se tak k tomu přímo vyjádřit. Dohledala jsem, že je už i podaná výpověď služby. Prosím tedy o zprávu, zda-li si přejete ještě s potíže s připojením dále řešit a předáme znovu vše technikům. Ideálně požádám, aby nám napsal přímo majitel služeb na email info@o2guru.cz i s odkazem na tento podnět na dTestu, abychom se mohli domluvit i na případné kompenzaci z důvodu přestřiženého vašeho kabelu.
Služby internetu na doma vedené na soukromou osobu poskytujete už bez závazku na dobu určitou. Pokud tak dojde k ukončení poskytování služby, smluvní pokuta vystavena nebude. Doplácí se však standardně zbývající splátky modemu jednorázově poté v jednom z následujících vyúčtování po ukončení poskytování služby a zrušení splátek.

S pozdravem

Anna Typovská
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2023 11:35, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.