Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dne 1.7.2022 jsem si zakoupila (zcela novou)elektronickou čtečku knih PocketBook 632 Touch HD 3.Současně s tímto zbožím jsem zaplatila cca 450 Kč za ZÁRUKU OKAMŽITÉ VÝMĚNY.
K zmíněné čtečce bylo zakoupeno i originál pouzdro (do kterého byla čtečka ihned po vybalení z krabice vložena na celou dobu jejího používání)
Dne 16.11.2022 nešla zapnout, domnívala jsem se, že se vybitá, ale ani po připojení do nabíječky se nic nezměnilo.
Čtečku jsem vyjmula z pouzdra překontrolovala ,aby ani na plášti nebyla známka např. otisků a vložila ji do originálního obalu a krabice ve které byla zakoupena a šla 18.11.2022 do obchodu Alza reklamovat (resp. uplatnit Záruku okamžité výměny, kterou jsem si zakoupila)
Technikovi v reklamačním odd.jsem oznámila, že jsem si přišla vyměnit vadnou čtečku.Ten ji začal prohlížet a jelikož na ní neshledal ŽÁDNÉ mechanické poškození (upozorněn na to,že závada je v tom, že nedobíjí)jal se sám závadu zapojením nabíječky přezkoušet.(s naprosto stejným výsledkem jakého jsem dosáhla já)
Po té oznámil, že musí čtečku poslat do servisu a jelikož v důsledku nefunkčního dobíjení NEMŮŽE OVĚŘIT DISPLEJ! musím si počkat na výsledek reklamačního řízení, které může ze zákona trvat až 30dní.V e-mailu jsem se odpoledne v příjemce od tohoto technika dočetla, že na čtečce (plášti i displeji) jsou nečistoty!(zjištěné jedině snad případným stěrem zkoumaným pod mikroskopem-jinak si to neumím vysvětlit) avšak o faktu , že je zde v tomto případě placená ZÁRUKA OKAMŽITÉ VÝMĚNY tu není ani slovo!
Domnívám se, že postup tohoto ,,odborníka" byl zcela neoprávněný a mě dostal do situace, které jsem se chtěla zakoupením (jak se ukazuje zcela nefunkční) ,,ZÁRUKY" vyhnout.
Je smutné, že zákazník je zveřejněnými podmínkami této služby uváděn v omyl,neboť (alespoň v mém případě)se ŽÁDNÁ VÝMĚNA nekoná, naopak budu čekat na případnou opravu výrobku o jehož funkčnosti již nyní mám pochyby.
elektronická čtečka knih PocketBook 632 Touch HD 3
Uplatnění ZÁRUKY OKAMŽITÉ VÝMĚNY tj. výměna vadného výrobku za nový
|
Tweet |
Pokud si spotřebitel zakoupil záruka okamžité výměny, očekává, že bude možné nefungující zboží vyměnit ihned. Na webových stránkách společnosti Alza je navíc uvedeno, že pokud je adekvátní zboží na dané prodejně skladem, dostane spotřebitel produkt obratem ihned. V opačném případě by měl technik náhradu zajistit a do dvou dní by tak nové zboží mělo být připraveno k vyzvednutí na pobočce. V případě, kdy už není model skladem, společnost Alza nabídne spotřebiteli alternativu produktu v cenové hladině přibližně 5% z ceny původního modelu.
Službu okamžité výměny nelze využít pouze v případě, kdy je zboží mechanicky poškozené, přičemž za mechanické poškození je považováno např. i znečištění konektoru na připojení nabíječky. Domníváme se však, že pokud se v tomto případě jednalo o nečistoty, které šlo odstranit např. setřením, vyleštěním displeje, nejedná se tak o vadu mechanického poškození a spotřebitel by měl mít možnost využít službu okamžité výměny, kterou si k produktu přikoupil.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Popová,
děkuji za Váš dotaz. V tuto chvíli již vidím Vaši reklamaci jako vyřízenou, vyměněnou čtečku jste si vyzvedla na naší pobočce dne 24.11.2022, přičemž reklamace byla vyřešena výměnou již 22.11.2022. K rychlejší realizaci služby Záruka okamžité výměny v tomto případě došlo, protože mel technik podezření na mechanické poškození produktu, na které se tato služba nevztahuje. Protože nejsme na posuzování a odborné diagnostikování vybavení, odeslal kolega produkt k posouzení možného mechanického poškození.
To se nepotvrdilo, a Vaše reklamace byla vyřízena za 4 dny od jejího přijetí. Za prodlení v řešení Vaší reklamace se velice omlouvám, ověřit si, zda není produkt mechanicky poškozený, pokud je k tomu důvodné podezření, je standardní postup.
Děkuji za pochopení.
Za oddělení péče o zákazníky Alza.cz
Standa
Nevím jak si vysvětlit větu zástupce společnosti Alza.cz : ,,K RYCHLEJŠÍ REALIZACI SLUŽBY ZÁRUKA OKAMŽITÉ VÝMĚNY DOŠLO..."
Netuším jak rychleji se realizuje NĚCO co se provádí OKAMŽITĚ!
Navíc k výměně čtečky došlo (reps. jsem byla vyrozuměna SMS+ emailem
o možnosti vyzvednout si novou čtečku)dne 23.11.2022, což vzhledem k převzetí čtečky k reklamaci dne 18.11.2022, je u mě trvání reklamace (která je dle vás OKAMŽITOU VÝMĚNOU -REALIZOVANOU dokonce RYCHLEJI) dnů 6 NE 4 jak uvádíte!
Dále uvádíte že:,, NEJSME NA POSUZOVÁNÍ A ODBORNÉ DIAGNOSTIKOVÁNÍ VYBAVENI..."
Domnívám se, že v takovém případě, je zcela nesmyslnné nabízet zákazníkům ke koupi produkt ZÁRUKA OKAMŽITÉ VÝMĚNY!
Pro mne z této (naprosto standartním způsobem řešené) reklamace plyne poučení(které si věřím přečte co největší počet vašich zákazníků)že v případě zakoupení Záruky okamžité výměny, pokud reklamujete vadný výrobek (který po relativně krátké době používání vypadá jako nový,je zabalený v originál obalu a nenese známky mechan. poškození- jako tomu bylo u mnou reklamované čtečky) je žádoucí dostavit se se znaleckým posudkem o funkčním poškození( NE MECHANICKÉM) a ideální bude,když vás do reklamačníhO odd. doprovodí právník.Možná potom (v případě že je zboží skladem)máte naději na uplatnění ZÁRUKY OKAMŽITÉ VÝMĚNY!
Pokud se chce společnost ALZA cz. řadit k seriozním obchodníkům, měla by službu ZÁRUKA OKAMŽITÉ VÝMĚNY buď ihned zrušit. Nebo zákazníka upozornit na to, že v případě,, DŮVODNÉHO PODEZŘENÍ NA MECHAN. POŠKOZENÍ" (což může technik uvést VŽDY když bude chtít)byť mu v reálu NIC NENASVĚDČUJE, může mít zákazník na reklamačním listu datum vyřízení reklamace 30 dní od přijetí a v tom případě si spotřebitel platí ve své podstatě za STANDARTNÍ REKLAMAČNÍ PODMÍNKY!
Dobrý den, paní Popová,
děkuji za Vaši odpověď.
Omlouvám se za překlep, samozřejmě jsem chtěl napsat, že: K rychlejší realizaci služby Záruka okamžité výměny v tomto případě NEdošlo, protože mel technik podezření na mechanické poškození produktu. Slovo rychlejší jsem použil, protože v podmínkách služby píšeme o realizaci do 48 hodin, nikoli okamžitě. Okamžitě může být však reklamace vyřízena také, a běžně se tak samozřejmě stává.
Za Váš podnět velice děkuji, nicméně se musím opakovat, v případě podezření na mechanické poškození produktu, na což se služba nevztahuje, je potřeba nejprve ověřit, zda je či není vada způsobena poškozením. Kompletní podmínky služby najdete na stránce: https://www.alza.cz/okamzita-vymena-vseobecne-podminky
Děkuji za pochopení a přeji hezký zbytek neděle.
Za oddělení péče o zákazníky Alza.cz
Standa
Hodnocení:
Komentář: Poděkování všem, kteří přispěli k úspěšnému dořešení reklamace a naději že vadných výrobků bude v prodeji méně a méně.