Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Z ničeho nic se synovi začaly na jeho dětském účtu účtovat poplatky ve výši 99 Kč týdně. Vzhledem k tomu, že má na mobilu zablokovaný přes Parental control webový prohlížeč i veškeré hry, nerozumíme tomu, jak si je mohl z mobilu aktivovat. Nikde není navíc uvedeno, jak službu vypnout. Když jsem se obrátila na operátora, bylo mi řečeno, že o problému ví, ale že se mám obránit na poskytovatele služby, což těžko můžu, když v SMS není žádný kontakt uvedený. Případně zablokovat možnost mPlateb. Vzhledem k tomu, že poskytovatel není dohledatelný, ani O2 není schopné poskytnout jeho údaje, není jak službu zrušit. Zjistila jsem, že na tuto službu si stěžují desítky klientů. Jak je možné, že O2 takovému podvodnému poskytovateli ještě nevypověděl službu mPlateb a že se tímto způsobem zbavuje zodpovědnosti?
O2 by měl vypovědět službu podvodnému poskytovateli Gamehub.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Je možné kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.
V tomto případě bude společnost O2 pravděpodobně zprostředkovatelem. Doporučujeme tak kontaktovat přímo společnost poskytující tuto službu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, mrzí mne, že jste měli důvod k podání stížnosti.
Nastavení dané služby jsme prověřili a bylo ověřeno, že blokace pro m-platby byla nastavena až 19.11.2022, mohlo tak dojít k účtování částky za placené služby před tímto datem. Po 19.11.2022. nebude-li blokace zrušena, další částky nebude možné účtovat.
Kontakt na provozovatele lze nalézt přímo v detailním výpisu k danému číslu, kde je uveden email pomoc@paybymobile.info, kde je možné řešit, jakým způsobem byla služba aktivována a také, nebyla-li služba využita, vrácení částky. Mrzí mne, že vám tato informace nebyla sdělena již při telefonickém hovoru.
Partnery a provozovatele m-plateb prověřujeme a vznikne-li nějaká nesrovnalost, např. nejsou-li na stránkách uvedeny povinné údaje, je to s provozovatelem řešeno.
Doporučuji tak provozovatele kontaktovat a věřím, že se podaří vyřešit danou záležitost k vaší spokojenosti.
Budete-li mít ještě nějaký požadavek, můžete nás kontaktovat přímo na emailu info@o2guru.cz, kde jsme vám k dispozici.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.