Společnost


BAŤA, akciová společnost

Počet nahlášených stížností:106
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#6231Zamítnutí reklamace pohledem oka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 22 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.03.2015, před 10 lety

Tomáš Ergens

Znění stížnosti

Postup a odpověď společnosti Baťa je projevem nezájmu o kvalitu zboží a kvalitu přístupu k zákazníkům. Prodejce na povinnost prokázat že nešlo o vadu materiálu, což v tomto případě neproběhlo, viz popis vady a jednání prodejce níže.

S pozdravem
Tomáš Ergens

Zde je moje komunikace s prodejcem:

Vážený pane Ergensi,

velmi mě mrzí Vaše nespokojenost se způsobem vyřízení Vaší reklamace. Posouzení každé zákaznické reklamace věnuje naše společnost maximální možnou pozornost. Reklamaci posoudila vedoucí prodejny, která je k tomu plně kompetentní - jak z pohledu zákona, tak i z pohledu interních pravidel společnosti. Vedoucí prodejny je pravidelně školena a její odborné znalosti, schopnosti a zkušenosti jsou na nejvyšší možné úrovni.

Vaše reklamace byla zamítnuta jako neoprávněná. Vyřízením reklamace je celá záležitost ukončena a případný další postup je plně v rukou kupujícího. Není povinností prodávajícího již jednou ukončenou reklamaci dále řešit (znovu zahajovat reklamační řízení).

Pokud našemu závěru nedůvěřujete, můžete se samozřejmě obrátit na orgány a instituce, které celou záležitost znovu objektivně a nestranně posoudí (např. ČOI, spotřebitelské organizace, soudní znalec v oboru). Objektivní výsledky takového posouzení jsme připraveni respektovat. Předpokládám však, že i takové posouzení nezávislou osobou potvrdí správnost našeho původního závěru.

S pozdravem

T. B.

Baťa kontakt

Dne 10.3.2015, 18:58, Tomáš Ergens napsatl:

Dobrý dnes jsem navštívil prodejnu Vaší společnosti v Brně OC Královo pole, abych se dozvěděl proč byla zamítnuta moje reklamace bot. Boty jsem dal do reklamace jelikož po běžném nošení se po roce vyskytla vada -prasklá kůže na boku otvoru pro vsunutí nohy do boty. Je to tedy místo které nepřichází výrazně do styku s nohou. Vedoucí prodejny mi ukázala protokol o vyřízení s zamítnutí reklamace, kde je uvedeno že k prasknutí došlo kvůli mému špatnému zacházení s botou, totiž že to je tím že jsem nepoužíval lžíci a nerozvazoval tkaničky. To mně pochopitelně neuspokojilo, a to hned z několika důvodů pro které jsem boty nepřevzal: 1. Lžíci i tkaničky jsem používal správně a to je patrné na zadního okraje otvoru pro nohu, který by při nepoužívání lžíce byl logicky minimálně viditelně opotřebovaný,což tak není. 2. Vedoucí prodejny mi odmítla vydat potvrzení nebo vyjádření o tom co je důvod zamítnutí reklamace, pokud nepodepíšu vyřešení reklamace. Se kterým ovšem nesouhlasím. 3. Nedovolila mi si ani vyjádření opsat nebo ofotit, abych se mohl někde poradit o způsobu dalšího postupu. A to ani po mém dotazu jak by se chovala v případě zákazníka nevidomého a neslyšícího, který by logicky potřeboval dokument pro seznámení s ním nafotit do nějakého zařízení. Sdělila mi že pro tyto osoby prostě nejsou schopni seznámení formou vyfocením komunikaci zajistit. 4. A nakonec hlavní aspekt problému je, že když jsem se zeptal jak dospěla společnost k závěru že jsem boty poškodil já a ne vada materiálu, sdělila mi že to ze zkušenosti pozná na pohled, že takto boty samy nepraskají, takže to muselo být mnou. V tom je problém jednak že šlo o posouzení okem, ne tedy analýzou místa a materiálu, a jednak v tom že ostatní části boty nesvědčí o tomto důvodu.

Žádám proto o přehodnocení zamítnutí reklamace, protože boty za téměř dva tisíce musí běžně nošení vydržet, a také proto že jednání vedoucí nese znaky porušení zákonných pravidel pro reklamace.

Ideálně zadám o vrácení peněz.

S pozdravem

Tomáš Ergens


Produkt

obuv vycházková přímotvářená, cena 1899, velikost 43, artikl 8443387


Požadované řešení

Vrácení peněz nebo Nový pár obuvi bez vady materiálu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2015 13:32, před 10 lety

Prodávající je dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění uvedených povinností je správním deliktem a prodávajícímu může být uložena pokuta ze strany České obchodní inspekce. Ta ale nemá pravomoc k řešení tohoto sporu mezi podnikatelem a spotřebitelem.

Zákon předpokládá promptní řešení reklamaci. Prodávající má povinnost rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Je odpovědností prodávajícího, jakým způsobem rozhodne o reklamaci.

Spotřebitel je oprávněn uplatnit reklamaci pro vadu, která se vyskytla v době 24 měsíců od převzetí věci. Je-li však mezi stranami spor o tom, zda se jedná o vadu, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na soudního znalce, které může vypracovat posudek. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2015 12:24, před 10 lety

Společnost BAŤA, akciová společnost se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.

Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu a to nejméně 7 dní před podáním žaloby. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.