Společnost


Avast Software s.r.o.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#62321Neoprávněné strhnutí platby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 25 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2022, před 2 lety

Petra Durčanská

Znění stížnosti

Dnes my byli od vás stržené peníze aniž bych si cokoliv objednala. Žádám o okamžité vrácení zpět na můj účet. Jsem samozivitelka a to co jste my strhly, máme na 2 týdny na jídlo. Nechápu jak si můžete jen tak strhnout z mé karty peníze, když jsem si neobjednala žádnou vaší službu. Durčanská Petra


Produkt

Neoprávněné strhnutí platby z účtu


Požadované řešení

Okamžité vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2022 15:00, před 2 lety

V případě, že si podnikatel nechává zasílat (případně strhávat) platby, musí k tomu mít právní důvod. Pokud by takový důvod neměl, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Jednou z možností ukončení strhávání plateb může být například zablokování těchto plateb, nicméně zablokování plateb jako takové nemusí být nejvhodnějším řešením - pokud by závazek existoval, měl by podnikatel právo na tyto platby a jejich neplacením by nemusel být závazek ukončen, ale spotřebiteli by vzrůstaly dluhy vůči společnosti.

Doporučujeme tedy preventivně smlouvu vypovědět - tím nedojde k uznání nároku společnosti a zároveň dojde (po uplynutí výpovědní doby) k ukončení závazku. V průběhu výpovědní doby jsou strany stále povinny plnit - spotřebitel musí platit a podnikatel musí dodávat obsah, ke kterému se zavázal.

Bezdůvodné obohacení lze po podnikateli požadovat zasláním předžalobní výzvy dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Kontakty na společnost AVAST Software s.r.o.:
- email: customerservice@avast.com,
- adresa: Pikrtova 1737/1a, Praha 140 00.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2023 13:44, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.