Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
před měsícem jsem si v brněnské pobočce KARA Trutnov koupila kabátek. Do měsíce mi na zipu vypadly dva zoubky.
Reklamace neuznána s odůvodněním, že se jedná o mechanické zavinění.
Kabátek jsem přitom měla na sobě cca.5-krát, snažila jsem si ho šetřit, protože byl poměrně drahý.
Chování této společnosti je opravdu hrozné a jak jsem četla předcházející příspěvky nejsem jediná, kdo na ně narazil.
Kabátek LIVIA, vínová, textil+mývalovec, kod 396549
Protože zip neopravili a kabátek je tedy pro nošení v zimě nepoužitelný, žádám o vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel je oprávněn uplatnit reklamaci pro vadu, která se vyskytla v době 24 měsíců od převzetí věci. Přičemž se má dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, zboží bylo vadné již v okamžiku převzetí. Je tedy nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal s touto zákonnou domněnkou. Prodejce se odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o mechanické poškození. Prodávající by měl prokázat, že zboží namítaným nedostatkem netrpělo při převzetí. Mohlo se jednat o tzv. skrytou vadu, která nebyla na první pohled zjevná a pouze se v průběhu užívání zboží projevila.
Pokud byla reklamace zamítnuta a řádně písemně odůvodněna, je možné nechat si vypracovat znalecký posudek. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného.
Společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.