Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.7.2022 jsem si dala zvětšit snubní prstýnek z velikosti 58 na velikost 60. Po dvou měsících tj. 15.9.2022 ( dříve nebyl hotov) jsem si šla zvětšený prstýnek vyzvednout. Při předložení prstýnku jsem konstatovala, že neodpovídá prstýnku, který jsem ke zvětšení odevzdávala (přiložila jsem foto originálního prstýnku). Originál prstýnek byl z dvojího zlata, červené a bílé, vraceli mi prstýnek pouze z červeného zlata. Na vnitřní straně chyběla rytina jména manžela a data svatby. A co bylo nejvýraznější, prstýnek byl zvětšován v místě kde se nacházely dva brilianty. Takže brilianty nebyly viditelné a okolo nich bylo vytvořeno tepání, které v originálním provedení nebylo. Tuto zakázku jsem nepřevzala a žádala o uvedení prstýnku do původního stavu. Dne 19.10.2022 jsem si šla prstýnek vyzvednou (volali mi z prodejny, že je prstýnek již hotov), zde již byla patrna rytina jména manžela a data sňatku, tepání okolo dvou briliantů bylo odstraněno, ale prstýnek byl pouze z jednoho zlata. Opět jsem zakázku nepřevzala a trvala na uvedení do původního stavu, kdy prstýnek byl z dvojího zlata bílé a červené. Do dnešního dne tj. 21.11.2022 prstýnek není hotov.
Prosím jak mám postupovat při převzetí prstýnku po 4 měsících? Obávám se, aby brilianty byly pravé.
Děkuji Vybíralová
originál prstýnek mám od výrobce k nahlédnutí (nebo se dá porovnat s manželovým), lze předložit doklad jak původní prstýnek vypadal, jak veliké byly brilianty, jak těžký byl prstýnek
prstýnek v původním stavu a ve velikosti č. 60 bez doplatku za potažení "bílého zlata" a záruku, že brilianty i zlato jsou v uvedené rizosti
|
Tweet |
V tomto případě se jednalo o smlouvu o dílo ve smyslu § 2586 a násl. občanského zákoníku. Dílo je možné reklamovat. Výsledkem reklamace by mělo být řádné provedení díla.
Podnikatel je v tomto případě povinen na žádost spotřebitele prsten vrátit do původního stavu dle § 2951 odst. 1 občanského zákona, tedy v jakém mu byl předán spotřebitelem ke zvětšení. Pokud již však není možné zboží uvést do původního stavu, je možné škodu nahradit v penězích.
Jestliže má spotřebitel obavu o jakost prstenu, doporučujeme spotřebiteli při převzetí řádně prsten zdokumentovat a poté je např. zanést na posouzení (znalcem). Pokud by posudek ukázal, že se jedná o správný prsten, neměl by spotřebitel nárok na jeho proplacení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.