Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupili jsme u společnosti Window Holding a.s. interiérové dveře vč. klik a montáže. Bohužel se, po roce užívání ( zakoupeno sice před téměř 3roky - jedná se o novostavbu) u klik projevila pravděpodobně vada nástřiku - povrchové úpravy . Kliky jsou po běžném užívání ošoupané. Dodavatel se ani přes urgence neobtěžoval předmětné kliky zdokumentovat, udělal závěry pouze na základě mnou zaslaných fotografií z mobilu. Přičemž největší poškození klik se nachází na vnitřní straně a to bez demontáže nedokáži vyfotit. Proto jsem žádala i o zdokumentování pověřeným pracovníkem na místě. Dodavatel se na základě těchto fotografií rozhodl reklamaci zamítnout a odůvodnil to tak, že se jedná o mechanické poškození- porušení povrchové úpravy kování, laku tvrdými předměty nebo používáním nevhodného mycího prostředku. S tím kategoricky nesouhlasím. Navrhovala jsem dodavateli, že požaduji výměnu klik nebo vrácení uhrazené částky. Reakce? - opět zamítnutí.
Kliky - FOSIL HA 124 HR/NI-SAT-A ( NP56617 + NP59900)
Žádám o výměnu všech klik za obdobné - bez nástřikové úpravy
|
Tweet |
Spotřebitel má možnost uplatnit právo z vadného plnění (reklamaci) zboží ve lhůtě stanovené zákonem, případně smluvně (jestliže je záruka delší než zákonná) v případě, že zboží neodpovídá kvalitou, ke které se prodávající zavázal, a nebo nehodí-li se věc k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.
V případě uvedeném spotřebitelem se domníváme, že by prodávající měl zajistit kontrolu zboží (demontáž) sám. V případě zamítnutí reklamace pak může požadovat tyto účelně vynaložené náklady po spotřebiteli, jestliže jej o nich předem informuje. Vzhledem k tomu, že prodávající takto neučinil, domníváme se, že by mohlo jít o nevyřízení reklamace řádně a včas, kterým by spotřebiteli vzniklo právo na odstoupení od smlouvy pro její podstatné porušení podnikatelem.
O podstatné porušení smlouvy stejným způsobem (nevyřízení reklamace řádně a včas) se jedná i v případě, kdy je zamítnuta oprávněná reklamace. Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, se zákaznicí jsme se spojili k prověření situace a řešení reklamace na stavbě, za účasti našeho technika. Lenka Hladká, ředitelka zákaznického servisu
Aktuálně jsme se dopracovali k tomu, že se na místo přijel v po 5.12. podívat technik firmy. Zatím čekáme na vyjádření firmy,
tuším ale, že se nás budou snažit přesvědčit, že nástřik klik nedrží a poškodil se tím, že v domě nebyla kolísavá teplota, neboť bydlíme cca rok. Což si myslíme, že s tím nijak nesouvisí a i když jsme ještě nebydleli, dům se temperoval.
Dobrý den, náš technik prověřil na stavbě stav klik a jejich poškození. Se zákaznicí posoudil podmínky ve kterých byly naše kliky umístěny. Zákazník po montáži novostavbu na dlouhé 2 roky utlumil, v souvislosti s koronavirovou situací. Problémy nastávají v nedostatečně větraných prostorech. Stavební chemie, která se dnes běžně používá téměř v každé stavbě může způsobit nejeden problém. Novostavby, kde není zajištěné dostatečné odvětrávání se ve vzduchu vytvoří s odpařující vlhkostí prostředí tak nehostinné, že může poškodit například i nerezové povrchy. Lak povrchových úprav zejména na kovových materiálech je narušen a ztratí své pevnostní vlastnosti. Nerezové materiály mohou mít výkvěty koroze. Vše je možné podrobit chemickému rozboru, poškozené povrchy následně tyto látky obsahují. I chemické čistící prostředky obsahující nebezpečné těkavé látky mají v bezpečnostním listě uvedeno, že při použití je nutné zajistit dostatečné větrání. Totéž platí pro stavební chemii. Bohužel se setkáváme s reklamacemi, které způsobují desinfekční prostředky, které jsou založeny na čpavku, lihu. Kovidová doba tento problém jen akcelerovala. Jsme si jisti, že zde se jedná o totožný problém.
V jiných případech po provedené chemické analýze bylo potvrzeno, že narušení povrchu způsobují výše uvedené chemické látky.
Kování, které dodáváme je certifikováno dle platných nařízení. I pro nás jde o velice nepříjemnou situaci při řešení reklamací. Z toho důvodu nabízíme zákaznici zvýhodněnou cenovou nabídku k výměně kování i když zboží neobsahuje výrobní vadu. Věřím, že najdeme řešení této situace.
Dobrý den, ano poukazovala jsem na fakt, že jsme se nenastěhovali ihned po namontování klik, ale to pro to, abych vysvětlila proč reklamuji zboží až v prodloužené záruce, poskytnuté dodavatelem. Nemovitost byla obývaná asi jako chalupa. Víkendově, tudíž se pravidelně větrala, temperovala a o víkendu vytápěla, neboť byla plně zařízena vč. kuchyňské linky a spotřebičů, postelí, koupelen..... Žádné jiné poškození v nemovitosti se nevyskytlo, ale ty kliky se "osahali" až po 3letech, protože se nepoužívaly 30 dní v měsíci, ale třeba jen 6-8.
S názorem firmy se neztotožňuji a zvýhodněná cenová nabídka k výměně? - dosud jsem žádnou neobdržela.
Děkujeme stranám za součinnost.
Protože z výše uvedených vyjádření usuzujeme, že není možné dojít k dohodě stran, přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl informovat, zda využije alternativního postupu (např. znalecký posudek či mimosoudní řešení sporů při ČOI).
V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.