Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den. Ráda bych podala stížnost na společnost Alza. cz z důvodu zamítnutí reklamace. Dne 17.7.2022 byla přes e-shop společnosti Alza objednána elektrická koloběžka LAMAX S7500 Plus. 18.8.2022 byla na prodejně Palachova 1404 46015 Liberec zaplacena a vyzvednuta.
Na webu Alzy je mmj. uvedeno: Koloběžka Lamax E-Scooter S7500 Plus splňuje veškeré náležitosti pro provoz na pozemních komunikacích v ČR, SR stejně jako například jízdní kolo a dle manuálu určená k cestám po městě, tzn. že by měla být koncipovaná například i na vlhký chodník nebo vzdušnou vlhkost. Proto byla pořízena handicapované dceři jako pomocník pro omezený pohyb při chůzi.
Podmínky pro používání koloběžky dle přiloženého manuálu k výše uvedenému produktu byly dodržovány.
Přesto ve dnech 20-26.10.2022 začala vykazovat error na displeji, nešla rozjet, následně nešla ani zapnout. Po plném nabytí baterie se zapnutí koloběžky podařilo, byla však nefunkční a pro změnu nešla vypnout. Výstražně pípající koloběžku jsme byli nuceni odvézt k prodejci.
Dne 30.10.2022 byla koloběžka odvezena a předána k reklamaci na pobočku v Liberci, kde byl sepsán předávací protokol s důvody k reklamaci. Dne 14.11.2022 přišel email, že se na reklamaci pracuje. Dne 20.11. v 9.00 hodin přišlo oznámení, že reklamaci servisní středisko zamítá - Během testování bylo zjištěno mechanické poškození - diagnostikována vlhkost a jízda v mokrém prostředí. Obratem jsem odpověděla, že k mechanickému poškození z naší strany nedošlo, nikdy nebyla použita při jízdě v dešti, že je využívána jen v městském prostředí a že se zamítnutím reklamace nesouhlasím. Ještě tentýž den bylo emailem doručeno, že důvodem je patrná jízda v blátivém prostředí, což nelze nijak prokázat a já to odmítám. Tím moje komunikace o reklamaci s Alzou skončila, koloběžka je nefunkční.
Elektrická koloběžka LAMAX S7500 Plus
Ráda bych vše vyřešila možnosti odstoupení od kupní smlouvy a vrácením peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Stížnost předáváme společnosti k vyjádření.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý večer, paní Ficbauerová,
děkuji za Vaši zprávu.
Ověřoval jsem si podrobnosti k Vaší reklamaci na elektrickou koloběžku a jako přílohu této zprávy Vám posílám zprávu z autorizovaného servisu. V této zprávě je už z přijetí reklamace uvedeno, že z koloběžky vytéká voda. Totéž je poté uvedeno, jen jinými slovy, ve zprávě technika. Nejedná se tedy o záruční vadu, nýbrž o používání koloběžky v rozporu s uživatelským manuálem a záručními podmínkami.
Je mi to velice líto, vyjádření autorizovaného servisu je v tomto případě bezrozporné a naprosto jasné.
Děkuji za pochopení.
Za oddělení péče o zákazníky Alza.cz
Standa
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.