Společnost


Top Rise s.r.o.

Počet nahlášených stížností:216
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62373Odmítání odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.11.2022, před 2 lety

Jan Drál

Znění stížnosti

Dobrý den,
objednal jsem dva kusy pánské vesty u společnosti Bonky.

Zboží dorazilo před cca 14 dny po více než dvou měsících.

Rozhodl jsem se zboží vrátit v zákonné lhltě 14 dní od dodání a odstoupit od smlouvy. Od smlouvy jsem vlastně odstoupil již během čekání na dodání a s dodavatelem jsem se snažil vyřešit, jak jim zboží vrátím, jakmile dorazí.

Bohužel na jejich stránkách není nikde jasně napsáno, že jsou přeobjednávači zboží z čínských e-shopů.

Takže celá komunikace s nimi probíhá tak, že mi neustále opakují, že oni jsou jen administrátoři (netuším, co to znamená) pro společnost v Dubaji. Nutí mě zboží reklamovat, ale reklamovat je nechci, chci je prostě jen vrátit.
Po téměř měsíci emailování jsem z nich dostal adresu někde v Shanghaji. Na svých stránkách propagují DOPRAVU a VRÁCENÍ ZBOŽÍ ZDARMA, ovšem na otázku, jak mám zboží zdarma vrátit se mi nedostalo odpovědi.

Objednával jsem to u nich, protože jsem nechtěl řešit komplikovaně případné reklamace a vrácení zboží. Upřímně vesty si umím u Aliexpresu objednat sám. Vybral jsem si schválně český eshop.

Děkuji


Jan Drál


Požadované řešení

Vrácení zboží a peněz, úhrada nákladů na zpětné zaslání


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2022 12:32, před 2 lety

Předně uvádíme, že společnost Top Rise s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Top Rise s.r.o., U půjčovny 953/4, Praha 110 00.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2023 13:38, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.