Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den,
dne 15.11.2022 převzala společnost PPL zásilku od společnosti Yoggies. 16.11.2022 mě kontaktoval kurýr s tím, že nemůže zásilku doručit na výdejní místo, jelikož se plné obsazeno. Bylo domluveno, že doručení zásilku na mou adresu další den 17.11.2022, ovšem kurýr se do konce týdne neozval. Proto jsem v pondělí 21.11.2022 volal na sídlo společnosti PPL, kdy mi bylo sděleno, že kurýr doručí balík dne 22.11.2022. Dnes kurýr přijel a zjistil, že zásilku nemá v přepravním vozidle. Vůbec nerozumím tomu, jak může tato situace nastat. Mám nárok na nějakou kompenzaci ze strany přepravní společnosti?
Zásilka
Doručení balíčku
Náprava za prodlení dodání zboží
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.