Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem na eshopu Fenzy.cz šaty ve velikosti 3XL, kerou běžně nosím. Bohužel byly minimálně o čtyři velikosti menší. V eshopu není uvedena tabulka rozměrů a nenapadlo mě, že jejich rozměry neodpovídají běžným velikostem. Obchod umožňuje výměnu za jinou velikost s vrácením zdarma přes Zásilkovnu a tak jsem si objednala velikost 5XL, avšak i tyto šaty jsou mi malé. Chtěla jsem šaty vrátit a obdržet zaplacenou částku 1.099,-Kč. Na můj email mi odpověděli, že peníze mi mohou vrátit jedině tehdy, když zboží zašlu na adresu ve Slovinsku. Nejlevnější poštovné by stálo 424,-Kč. V případě požadavku vrácení zaplacené částky není možné vrátit zboží prostřednictvím Zásilkovny. Považuji to za nekalou praktiku.
dámské šaty Ileana
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel uzavřel kupní smlouvu se zahraničním subjektem ze Slovinska. Společnost svoje sídlo nesmí zatajovat. V tomto případě se domníváme, že pokud je na webových stránkách společnosti uvedena zpáteční adresa pro doručování na Slovinsko (zde: https://fenzy.cz/o_nas/), o zatajování sídla společnosti se jednat nebude.
V případě vrácení zboží je potřebné dle obchodních podmínek společnosti zaslat balíček společně s vyplněným formulářem (shrnutí online formuláře obdrží spotřebitel emailem), který nalezne spotřebitel zde: https://fenzy.cz/online_formular/ na adresu INTEKO d.o.o., Mirce 14, 5270 Ajdovščina, Slovenia.
Do formuláře je třeba zadat přesný IBAN účtu (př. CZ12 1234 1234 1234 1234 1234) a informace o majiteli tohoto účtu. Kupní cena následně bude vrácena do 14 dnů od přijetí zásilky na hlavní sklad společnosti.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v přiměřené lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Před využitím e-shopů a zaplacením ceny spotřebitelům doporučujeme zjistit si informace ohledně vrácení zboží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.