Společnost


INTEKO d.o.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62386Vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 23 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.11.2022, před 2 lety

Jana Morávková

Znění stížnosti

Zakoupila jsem na eshopu Fenzy.cz šaty ve velikosti 3XL, kerou běžně nosím. Bohužel byly minimálně o čtyři velikosti menší. V eshopu není uvedena tabulka rozměrů a nenapadlo mě, že jejich rozměry neodpovídají běžným velikostem. Obchod umožňuje výměnu za jinou velikost s vrácením zdarma přes Zásilkovnu a tak jsem si objednala velikost 5XL, avšak i tyto šaty jsou mi malé. Chtěla jsem šaty vrátit a obdržet zaplacenou částku 1.099,-Kč. Na můj email mi odpověděli, že peníze mi mohou vrátit jedině tehdy, když zboží zašlu na adresu ve Slovinsku. Nejlevnější poštovné by stálo 424,-Kč. V případě požadavku vrácení zaplacené částky není možné vrátit zboží prostřednictvím Zásilkovny. Považuji to za nekalou praktiku.


Produkt

dámské šaty Ileana


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2022 09:38, před 2 lety

Spotřebitel uzavřel kupní smlouvu se zahraničním subjektem ze Slovinska. Společnost svoje sídlo nesmí zatajovat. V tomto případě se domníváme, že pokud je na webových stránkách společnosti uvedena zpáteční adresa pro doručování na Slovinsko (zde: https://fenzy.cz/o_nas/), o zatajování sídla společnosti se jednat nebude.

V případě vrácení zboží je potřebné dle obchodních podmínek společnosti zaslat balíček společně s vyplněným formulářem (shrnutí online formuláře obdrží spotřebitel emailem), který nalezne spotřebitel zde: https://fenzy.cz/online_formular/ na adresu INTEKO d.o.o., Mirce 14, 5270 Ajdovščina, Slovenia.

Do formuláře je třeba zadat přesný IBAN účtu (př. CZ12 1234 1234 1234 1234 1234) a informace o majiteli tohoto účtu. Kupní cena následně bude vrácena do 14 dnů od přijetí zásilky na hlavní sklad společnosti.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v přiměřené lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Před využitím e-shopů a zaplacením ceny spotřebitelům doporučujeme zjistit si informace ohledně vrácení zboží.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2023 13:50, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.