Počet nahlášených stížností: | 187 |
Z toho za letošní rok: | 78 |
Stále v řešení: | 0 |
V červenci 2022 jsem vstoupil na portál "seznamkaproseniory.com", řádně jsem se zaregistroval a v rámci toho, že tam stálo, že je to zdarma, jsem si ze zvědavosti objednal prémiový balíček na 1 měsíc, který jsem zaplatil kreditní kartou. Po zjištění, že většina uživatelských účtů jsou pouhé fejky jsem zrušil svoji registraci a měl jsem za to, že je věc vyřízená. Jaké bylo mé překvapení, když za měsíc přišel nový požadavek na zaplacení další částky a pak znovu a znovu. A to bez toho, aniž bych byl registrován na jejich portále. Naštěstí banka platby neprovedla, takže mě to stálo jen tu první platbu. Teď mi ale přišel dopis od advokáta z Mnichova, který zastupuje firmu Date4friend AG ze Švýcarska, abych jim zaplatil dlužnou částku ve výši 1.482,12 Kč do 29.11.2022. Po vyhledání této mrzutosti jsem si vyhledal na internetu, co v takovém případě dělat a objevil jsem stránku "smartkündigen.de" kde je jednoduchý formulář na vypovězení členství u této firmy Date4friend AG, ten jsem odeslal a teď mám 30 dní čekat na odpověď a potvrzení o vypovězení členství. Zajímal by mne váš názor na tuto problematiku a co mohu ještě udělat, abych z tohoto problému vyšel aspoň s odřenýma ušima. Děkuji předem za odpověď.
Neoprávněné vymáhání peněz
Zrušení veškerých mých dat na portále seznamkaproseniory.com, protože jak jsem zjistil, účet jsem zrušil, ale stále mě tam vedou jako dlužníka, stačí jen zadat moji emailovou adresu. Přihlásit se ale nedá, takže účet zrušen bude.
|
Tweet |
V tomto smluvním vztahu mohlo dojít k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět, tak jak zde již spotřebitel podle popisu učinil. To lze učinit v písemné formě buď e-mailem na adresu support@mycustomercare.ch nebo poštou na adresu sídla společnosti (Bahnhofstrasse 16, 6300 Zug, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Podnikatel v obchodních podmínkách uvádí, že ukončení úplatného smluvního vztahu musí být být provedeno v textové podobě. Aby mohla být výpověď úspěšně zpracována, musí obsahovat celé jméno, název službu, e-mailovou adresu použitou pro registraci a uživatelské jméno. Storno lze zaslat e-mailem na adresu support@mycustomercare.ch.
Pokud však zadržuje podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jednalo by se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Spotřebitel nás informoval, že mu bylo umožněno vypovědět smlouvu s jednoměsíční výpovědní lhůtou, přičemž akceptoval úhradu 200 Euro. Stížnost proto uzavíráme.