Společnost


smsticket s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62399K vracení peněžních prostředků za vstupenky na koncerty GREGORIAN 2020

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 23 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.11.2022, před 2 lety

Lenka Stoličková

Znění stížnosti

Zařazuji se do řady těch, kteří si zakoupili vstupenky na koncert GREGORIAN 2020 a zatím marně očekávají, že jim internet. prodejce smsticket.cz vrátí vstupné tak, jak bylo deklarováno pořadatelem akce FP PRO, s.r.o. (v mém případě se jedná o částku 4.170 Kč). K žádosti o vrácení vstupného (již 2x odeslána e-mailem) se prodejce staví tak, že to není jeho "problém" a že k tomu není povinen, že za vrácení vstupného odpovídá výhradně pořadatel, neboť nákupem vstupenky vzniká přímý právní vztah mezi zákazníkem a pořadatelem akce, který vstupenku prodává.
V dané věci pojímám podezření na nekalé obchodní praktiky, ne-li přímo podvodné jednání, viz Úplné výpisy v příslušných OR (statut. org. a jednatelem FP PRO s.r.o. byl od 13.9.2016 do 1.2.2022 Ing. Bučko, který byl zároveň od 12.10.2017 do až 17.6.2022 společníkem prodejce). Skutečnost, že Ing. Bučko převedl svůj obchodní podíl ve společnosti hned po oznámení o zrušení akce na GYÖNGYIKE TÓTH, Maďarská republika, uvedené podezření umocňuje.


Produkt

Vstupenky na koncert GREGORIAN 2020 (3 ks)


Požadované řešení

1. Sdělení, kdo je povinen k vrácení peněžních prostředků za vstupenky - internetový prodejce, který je přijal, anebo pořadatel akce? V první větě čl. 5.16 Obchodních podmínek se uvádí „Způsob nahrazení vstupného se v případě zrušení Akce nebo Vstupenky řídí pokyny Organizátora.“, přičemž pořadatel akce (dle Obchodních podmínek Organizátor) na internetových stránkách GREGORIAN2020.cz uvádí „Vrácení vstupného žádejte tam, kde jste vstupenky skutečně zakoupili.“, což je v mém případě provozovatel portálu smsticket.cz. Není zřejmý smluvní vztah – pověření mezi provozovatelem portálu a pořadatelem.

2. Sdělení postupu při oznámení podezření podvodného jednání orgánům činným v trestním řízení.

3. Informace k možnosti věřitelů obrátit se společně na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2022 12:58, před 2 lety

Ke společnosti smsticket s.r.o.:
Společnost smsticket s.r.o. nám zaslala následující vyjádření:
"Společnost smsticket není pořadatelem koncertů, na které byly vstupenky prodávány. Prodej a distribuci vstupenek zprostředkováváme jménem a na účet pořadatele, a to na základě pověření daného smlouvou s pořadatelem. Nákupem vstupenky vzniká přímý právní vztah mezi zákazníkem a pořadatelem akce, který vstupenku prodává.

Společnost smsticket s.r.o. vstupné nyní vrátit nemůže, neboť jedná pouze jménem a na účet pořadatele. Pořadatel nás vrácením peněz nepověřil a nepřevedl finanční prostředky potřebné k vracení vstupného.

Za vrácení vstupného tak odpovídá výhradně pořadatel. Veškeré nároky na vrácení vstupného za zrušené koncerty uplatňujte vůči pořadateli FP PRO, s.r.o., IČ 05390435, se sídlem Kurzova 2222/16, Stodůlky, 155 00 Praha 5. Email: fppro@fppro.cz.

Bohužel pořadatel od února 2022 přestal komunikovat s námi i s návštěvníky akcí. Neodpovídá na emaily a ani na výzvy zaslané do datové schránky.

Pro další postup řešení kompenzace Vám i přesto doporučujeme obrátit se na pořadatele písemnou formou i emailem. Pro případné soudní řešení kompenzací budete mít v rukou podklad, na základě kterého bude možné žádost o vrácení vstupného postoupit dále.

Pořadatel své závazky nyní neplní, proto Vám doporučujeme obrátit se na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli. Tuto možnost má každý věřitel. Společnost smsticket s.r.o. v tomto případě věřitelem není, proto se nemůžeme na insolvenční soud obrátit sami a situaci touto cestou začít řešit.

V tuto chvíli tedy nemůžeme Vaši žádost o kompenzaci vstupného vyřešit. Řešení se nabízí pouze v případě, že se pořadatel rozhodne splnit své závazky, nebo pokud se pořadatel dostane před insolvenční soud.

Vzniklá situace nás opravdu velmi mrzí, nicméně společnost smsticket s.r.o. své smluvní povinnosti neporušila, naopak je sama tímto jednáním poškozena a také její dobré jméno na trhu, když je spojována s pořadatelem, který neplní své závazky."

S vyjádřením společnosti smsticket s.r.o. se ztotožňujeme a domníváme se tak, že se spotřebitelé opravdu mají domáhat svých pohledávek u pořadatele.


K podání trestního oznámení:
Pokud spotřebitel spatřuje v jednání společnosti trestný čin, může podat trestní oznámení. To lze učinit např. na služebně Policie ČR.


K informacím ohledně návrhu na zahájení insolvenčního řízení:
Návrh podává buď věřitel na svého dlužníka, který je v úpadku, nebo dlužník v úpadku sám na sebe. Insolvenční návrh se podává ke krajskému soudu, v jehož obvodu má dlužník v úpadku sídlo nebo se v něm převážně zdržuje. V tomto případě bude návrh podán Městskému soudu v Praze. Insolvenční návrh může podat i jediný věřitel, následně (v případě zahájení insolvence) však ostatní musí přihlásit své pohledávky.

Pro insolvenční návrh není předepsán povinný formulář, musí být však v písemné formě. Kromě toho jej navrhovatel musí podepsat a jeho podpis musí být úředně ověřen a zároveň musí splňovat zákonné podmínky.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2023 14:56, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.