Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po několika objednávkách (všechny tento rok - 2022) to vypadalo na dobře fungující e-shop, ale pouze do doby první "reklamace", resp. zboží dodaného v jiné barvě než bylo popsáno na eshopu. Nyní jsem přehazován jako horký brambor od jednoho pracovníka fy Milpe ke druhému, pokaždé s jinou informací o řešení mého "vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodu" - nejdříve byla sdělena omluva a přislíbení okamžitého vrácení částky (já sám jsem slušně uvedl, že barva rolety neodpovídá popisu - měla být světle modrá, byla šedá s "nádechem" modré), i vrácení 3 ks špatných rolet Velux zpět byl problém v jejich kominukaci - dlouho nebyli ochotni si převzít zboží zpět (v průběhu jsem objednal další, resp. náhradní 3ks rolety Velux v modré barvě, které si nechali velmi rychle proplatit, ale dodání trvalo cca 1 měsích) - nyní údajeně případ zkoumají se vzorníkem firmy Velux a dají mi vědět, zda mi vůbec částku vrátí... přitom se jedná o vrácení zboží z eshopu do 14 dnů - tedy rozporuplnost od začátku zahájení komunikace, která probíhá formou jejich Retino reklamační aplikací, e-mailem a telefonicky, na emaily i aplikaci Retino prakticky nereagují a pokud, tak s velmi dlouhou prodlevou. Dva proběhlé telefonáty kontaktní osobě (p.Nevřela) opět bez výsledku.
Kód objednávky: ****
Velux, rolety, 3ks - DFD rolet Velux Premium světle modré barvy - Kombinace rolet VELUX DFD Premium - nová generace Varianta: Označení okna: MK08 78x140 cm, Barva rolety: světle modrá/bílá (4576/1016), Barva vodicí lišty: Hlíník standard (S) Kód: DFDP93
Vrácení částky za zaplacené 3ks rolet Velux.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud je vrácené zboží poškozené:
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Z výše uvedeného vyplývá, že pokud spotřebitel rolety nijak nepoškodil, nemůže si následně prodávající účtovat poplatek za znovuuvedení do prodejního stavu (např. za zabalení).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.