Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
V sobotu 12.11. okolo 16 hodiny nebylo najednou možné strčit klíč do zámku u vstupních bytových dveří a tak sem byla nucena zavolat "non stop" zámečnictví a nalezla jsem společnost Servis Direkt 24 s.r.o. Po telefonu jsem si domluvila dojezd zámečníka, který dorazil do 20 minut a oznámil mi, že je třeba zámek vyměnit a toto provede za cenu 7986,00 Kč s tím, že půjde o obyčejný zámek a nikoliv bezpečnostní, který jsem z důvodu ceny musela odmítnout (pak bych zaplatila téměř 10 tis. Kč). Od doby mého telefonátu do odjezdu montéra z mého bytu oběhlo cca 40 minut a za to jsem zaplatila téměř osm tisíc korun. Neobdržela jsem ani krabičku od zámku. Dodnes si vyčítám, že jsem zámečníka neposlala pryč ale potřebovala jsem odejít z bytu a tak jsem cenu zaplatila.
neobdržela jsem krabičku od zámku, takže nemůžu k výrobku cokoliv říci, jedná se o obyčejný FAB zámek s dvěma klíči, za který si zámečník účtoval 1800,00 Kč
Mně prostě připadají cena za obyčejný zámek 1800,00 + 6186,00 za práci (20 min na cestě a 20 min práce) naprosto předražené a uvítala bych kdyby mi dodavatel vrátil částku ve výši 2000,00 Kč.
|
Tweet |
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat o zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Servis Direkt 24 s.r.o., Křižíkova 180/28, 186 00 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.