Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 15.3. jsem uzavřela smlouvu o díle na dodávku a instalaci fotovoltaické elektrárny. Fotovoltaika byla dodána v polovině června 2022. Mělo dojít k vyměnění elektroměru, ovšem to se do dnešního dne nestalo.
Dne 23.9.2022 mi bylo doručeno vyrozumění od společnosti Energetický Holding Malina, a.s. týkající se toho, že je z jejich strany proces žádosti o připojení prvního paralelního kompletní. Dále se ve sdělení nachází informace ohledně toho, že po realizaci prvního paralelního připojení máme zaslat protokol o první paralelním připojení od našeho dodavatele energií. Dodavatel energií nechce schválit výměnu elektroměru a tudíž i zprovoznění fotovoltaiky, protože zde spatřuje závady na komponentech fotovoltaiky.
Revizní technik ze společnosti Energetický Holding Malina byl v naší domácnosti pouze jednou. S dodavatelem energií byly tyto skutečnosti řešeny dvakrát, ovšem fotovoltaika stále není ve stavu, kdy by mohla být schválena.
Se společností Energetický Holding Malina je obtížné se spojit. Snažím se volat každý den, ale i přes mé opakované urgence se nic neděje.
Projekt FVE s baterií 9,72 kWp
Zprovoznění fotovoltaiky a přiměřená sleva z díla
|
Tweet |
Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Dle § 2161 prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
Spotřebitel může tedy instalaci elektrárny reklamovat a společně s reklamací i požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů a náhradu škody.
Domníváme se, že v tomto případě by měl mít spotřebitel nárok přinejmenším na přiměřenou slevu (v případě zprovoznění), případně i náhradu škody vzniklou nefunkčností elektrárny. Jestliže reklamace nebyla vyřízena řádně a včas (zpravidla 30 dnů) vzniká spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy pro její podstatné porušení.
Spotřebitelům doporučujeme se před instalací fotovoltaiky informovat o možnostech zapojení u dodavatele energií, aby předešli zbytečným problémům.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitelka nás po uzavření případu informovala, že je vše zdárně vyřízeno. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.