Společnost


Top Rise s.r.o.

Počet nahlášených stížností:216
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62439Dodané zboží nemám kam vrátit,nikdo nekomunikuje.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 27 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.11.2022, před 2 lety

Vladimíra Mrázková

Znění stížnosti

Po 60 dnech přišla zásilka,bohužel dodané zboží vůbec neodpovídá mé objednávce.Zboží /dámská dlouhá mikina/
je velmi nekvalitní neodpovídá ani barva,ani velikost.Chci ve lhůtě do 14 dnů vrátit,ale bohužel nikdo
nekomunikuje.Dnes jsem jela do Prahy na adresu Top Rise s.r.o.bohužel na této adrese tuto firmu nikdo nezná,našla jsem pouze její jméno na poštovní schránce s dalšími asi 30 firmami.Jsem důchodkyně a částka 600kč pro mně není zanedbatelná.Prosím o radu jak mám dále postupovat.


Produkt

Dlouhá mikina velikost XL cena 549 Kč s expresnim dodáním,teprve po zaplacení uvedeno 40-60dníeno dodání 40 až 60dní.ena


Požadované řešení

Vzhledem k tomu že zboží neodpovídá inzerovanému požaduji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2022 10:45, před 2 lety

Předně uvádíme, že společnost Top Rise s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Přestože společnost u odstoupení a reklamací často uvádí, že je zboží nutné zaslat např. do Číny, není to na základě výše uvedeného nutné - stačí zboží zaslat na adresu sídla společnosti Top Rise.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Přestože dle informace v popisu společnost nemá skutečné sídlo na této adrese, je možné na tuto adresu zboží zaslat a společnost je povinna si jej vyzvednout. Neučiní-li tak, jde to k její tíži a v žádném případě jí to nezbavuje povinnosti vrátit finanční prostředky spotřebiteli ve 14denní lhůtě od odstoupení od smlouvy.

Pro úplnost uvádíme, že sídlo společnosti je na adrese U půjčovny 953/4, 110 00 Praha - na tuto adresu by tak zboží mělo být zasláno.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2023 16:22, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.