Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#62449Storno objednávky a nevrácení peněz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

26 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.11.2022, před 2 lety

Simona Boháčová

Znění stížnosti

Dne 15.11.2022 jsem si v e-shopu Okay.cz objednala postel, topper a dvě šatní skříně, v částce celkem 28.603,- a zaplatila online platební kartou. V noci 16.11.2022 mi byla objednávka stornováno, z důvodu neuhrazení objednávky, že byl přešvihnut limit na kartě. Nicméně peníze z účtu opravdu odešli,to bylo několikrát ověřováno u banky. Po telefonické domluvě na zákaznické lince, kdy mi bylo řečeno ať zašlu doklad z bankovnictví o zaplacení a zboží mi bude dodáno. Mezitím ale zboží, které jsem v objednávce měla, nebylo skladem a nehodlala jsem čekat několik týdnů na dodání. Vydala jsem se tedy hned druhý den na pobočku vyřídit toto osobně. Na pobočce se mě ujal milý pán, který potvrdil, že objednávka mi byla opravdu stornována a peníze by se měli do 10 dnů vrátit zpět na účet. A pokud mám prý zájem, pomůže mi vytvořit novou objednávku a zboží, které mají skladem mi rádi objednají. Nábytek jsem opravdu nutně potřebovala a byla jsem ráda, že má zájem o vyřešení situace a tak jsem udělala další objednávku a nechala tam dalších 30000,-.
Druhý den při kontrole mého účtu na stránkách Okay jsem si všimla, že u té "stornované" objednávky se změnil status na "připraveno k expedici". Začal tedy znovu kolotoč telefonátů na pobočku a byla jsem ubezpečena, že objednávka opravdu byla stornována, peníze se mi vrátí a pokud by nedopatřením zboží dorazilo, nemám ho přebírat. A proto píši tuto stížnost, mám této firmy plné zuby a po přečtení recenzí zde, mám strach, abych peníze vůbec někdy viděla. Lituji toho, že jsem tam za poslední týden nechala tolik peněz. Poslední dny nedělám nic jiného než telefonování na pobočku a do banky a v podstatě nikdo pořádně neví, kde moje peníze jsou.


Produkt

Boxspring postel, 2x šatní skříň, topper


Požadované řešení

Okamžité navrácení peněz!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2022 12:28, před 2 lety

Dle § 166 občanského zákoníku jednání zaměstnance zavazuje podnikatele. Tedy k navrácení peněžních prostředků by mělo dojít ve lhůtě 10 dnů po stornování objednávky dle vyjádření zaměstnance společnosti. Pokud by peníze vráceny nebyly, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.11.2022 12:43, před 2 lety

Dobrý den,

se spotřebitelem jsme se spojili a věc vyřídili ještě před zveřejněním této stížnosti. Prosíme tedy o uzavření.

Děkujeme.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.11.2022 07:31, před 2 lety


Simona Boháčová

Je pravda, že mě společnost kontaktovala. Nicméně situace stále vyřešena není. Prosím tedy neuzavírat stížnost dokud nepotvrdím připsání finančních prostředků na účet.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2022 09:09, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby po vrácení peněžních prostředků mohl stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.12.2022 20:02, před 2 lety


Simona Boháčová

Dobrý den,

část peněz jsem na účet obdržela 2.12.2022, ještě čekám na druhou část peněz za nepřevzatou postel a topper. Potom stížnost uzavřu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.12.2022 09:13, před 2 lety

Dobrý den,

stížnost vracíme na dTest, jelikož svého práva na uzavření spotřebitel nevyužil.

Děkujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2022 11:03, před 2 lety

Děkujeme za součinnost, stížnost však přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby po přijetí druhé části peněz mohla stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
20.12.2022 18:01, před 2 lety


Simona Boháčová

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, potvrzuji, že dnes dne 20.12. jsem na svůj bankovní účet obdržela zbylou část peněz. Uzavírám tedy stížnost.