Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 15.11.2022 jsem si v e-shopu Okay.cz objednala postel, topper a dvě šatní skříně, v částce celkem 28.603,- a zaplatila online platební kartou. V noci 16.11.2022 mi byla objednávka stornováno, z důvodu neuhrazení objednávky, že byl přešvihnut limit na kartě. Nicméně peníze z účtu opravdu odešli,to bylo několikrát ověřováno u banky. Po telefonické domluvě na zákaznické lince, kdy mi bylo řečeno ať zašlu doklad z bankovnictví o zaplacení a zboží mi bude dodáno. Mezitím ale zboží, které jsem v objednávce měla, nebylo skladem a nehodlala jsem čekat několik týdnů na dodání. Vydala jsem se tedy hned druhý den na pobočku vyřídit toto osobně. Na pobočce se mě ujal milý pán, který potvrdil, že objednávka mi byla opravdu stornována a peníze by se měli do 10 dnů vrátit zpět na účet. A pokud mám prý zájem, pomůže mi vytvořit novou objednávku a zboží, které mají skladem mi rádi objednají. Nábytek jsem opravdu nutně potřebovala a byla jsem ráda, že má zájem o vyřešení situace a tak jsem udělala další objednávku a nechala tam dalších 30000,-.
Druhý den při kontrole mého účtu na stránkách Okay jsem si všimla, že u té "stornované" objednávky se změnil status na "připraveno k expedici". Začal tedy znovu kolotoč telefonátů na pobočku a byla jsem ubezpečena, že objednávka opravdu byla stornována, peníze se mi vrátí a pokud by nedopatřením zboží dorazilo, nemám ho přebírat. A proto píši tuto stížnost, mám této firmy plné zuby a po přečtení recenzí zde, mám strach, abych peníze vůbec někdy viděla. Lituji toho, že jsem tam za poslední týden nechala tolik peněz. Poslední dny nedělám nic jiného než telefonování na pobočku a do banky a v podstatě nikdo pořádně neví, kde moje peníze jsou.
Boxspring postel, 2x šatní skříň, topper
Okamžité navrácení peněz!
|
Tweet |
Dle § 166 občanského zákoníku jednání zaměstnance zavazuje podnikatele. Tedy k navrácení peněžních prostředků by mělo dojít ve lhůtě 10 dnů po stornování objednávky dle vyjádření zaměstnance společnosti. Pokud by peníze vráceny nebyly, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
se spotřebitelem jsme se spojili a věc vyřídili ještě před zveřejněním této stížnosti. Prosíme tedy o uzavření.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Je pravda, že mě společnost kontaktovala. Nicméně situace stále vyřešena není. Prosím tedy neuzavírat stížnost dokud nepotvrdím připsání finančních prostředků na účet.
Děkujeme stranám za součinnost.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby po vrácení peněžních prostředků mohl stížnost uzavřít.
Dobrý den,
část peněz jsem na účet obdržela 2.12.2022, ještě čekám na druhou část peněz za nepřevzatou postel a topper. Potom stížnost uzavřu.
Dobrý den,
stížnost vracíme na dTest, jelikož svého práva na uzavření spotřebitel nevyužil.
Děkujeme.
Děkujeme za součinnost, stížnost však přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby po přijetí druhé části peněz mohla stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, potvrzuji, že dnes dne 20.12. jsem na svůj bankovní účet obdržela zbylou část peněz. Uzavírám tedy stížnost.