Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, včera večer jsem si objednal z elektroshop.cz mlýnek na kafe, který inzerovali jako zboží skladem. Ihned jsem také zaplatil zboží kartou. I když jsem ho zaplatil, tak se stále platba ukazuje jako nezaúčtovaná. Poslali mi tedy po pár minutých mail, že platbu ještě neobdrželi a zboží je rezervováno pro mne 3 prac. dny. Ráno objednávku bez mého vědomí stornovali a dali mne o tom vědět mailem. Po volání na linku jsem byl informován, že zboží bylo skladem jen 1 kus a někdo si ho objednal v podobném čase jako já a vybral si zaplacení hotovost, tak ho dal skladník jemu. (Osobně si myslím, že je to lež, kvůli desítkám podobných případů o které se zákazníci podělili v hodnocení na portále heureka. https://obchody.heureka.cz/elektroplus-cz/recenze/negativni#filtr) Já si myslím, že potvrzením objednávky došlo k uzavření kupní smlouvy, tak jak to mají ve svých obchodních podmínkách(zasílám v příloze společně s maily). Trvám na doručení zboží za sjednanou cenu anebo jsem navrhnul že si zboží sjednám jinde a obchod mi případný rozdíl ceny doplatí. Domluvili jsme se na zákaznické lince, že se teď čeká na to, až se platba zaúčtuje a poté budeme pokračovat v řešení.
https://www.elektroplus.cz/bcg600bks-mlynek-na-kavu-black-truf-sage/
Dodat produkt za smluvenou cenu anebo doplatit rozdíl při objednání z jiného eshopu.
|
Tweet |
Dle § 2001 občanského zákoníku lze od smlouvy odstoupit ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon. Prodávající tak může od smlouvy odstoupit (stornovat objednávku) jen ze zákonných důvodů, příp. se souhlasem spotřebitele.
V tomto případě se domníváme, že prodávající je povinen zboží dodat i přes příp. zvýšené náklady.
Pokud by spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího:
V návaznosti na odstoupení má prodávající povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání v případě, že jej obdržel. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Sice dle českého práva je dána zásada "smlouvy se mají dodržovat", ale pro případy kdy není možné smlouvu splnit je dána také možnost vyvázat se ze smluvního vztahu. Tedy právo na odstoupení od smlouvy má jak spotřebitel, tak i podnikatel. Domníváme se, že v tomto případě je smlouvu možné splnit.
Spotřebitel tedy dle našeho názoru může trvat na dodání zboží. Pokud by podnikatel nedodal zboží, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh (dodat zboží) bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.