Společnost


Atronico s.r.o.
elektronika

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62473Zamítnutí reklamace, zbytečná oprava, průtahy řízení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.11.2022, před 2 lety

Jan Záhlava

Znění stížnosti

Od společnosti Atronico mám přístroj Apple iPhone 7. Téměř dva roky byl provozován na SIM od Vodafone bez problémů. Těsně před koncem záruční doby jsem přešel na jiného operátora (KAKTUS) a telefon přestal fungovat pro hovory. Vše ostatní je v pořádku, se SIM od Vodafone jsou v pořádku i hovory.
Servis zamítl reklamaci pro mechanické poškození. Při žádosti o přehodnocení a specifikaci poškození si dali hodně na čas (v součtu byl u nich telefon již přes 2 mšěsíce), nicméně po několika urgencích oznámili, že je reklamace nadále zamítnuta pro mechanické poškození a nabídli pozáruční opravu poškozených dílů.
Závada i po provedné opravě přetrvávala. Odeslal jsem opět do reklamace. Po 14 dnech vyřízeno "závada se neprojevila". Po zaslání videa, jak se závada projevuje (všechny informace jsem již předtím poskytl písemně), technik konečně uznal, že závada existuje. Následovalo další přetažené pokračování reklamace (reklamace opravy v součtu cca 45 dní). Závěrem je "závadu nelze opravit", cena opravy vrácena.
Na žádost o přehodnocení původní reklamace nereagují (požaduji toto přehodnocení, jelikož zbytečnost opravy ukazuje, že důvod zamítnutí byl neoprávněný a závadu nezpůsobuje).
Servisu jsem od začátku poskytoval plnou součinnost a snažil se dodat co nejpřesnější popis závady. Přesto byl po natočení videa technik překvapen, že se závada projevuje na SIM od KAKTUSu (to, že jsem tuto informaci dříve podal, dokládá i její vytištění na protokolu o opravě).


Produkt

Apple iPhone 7, 32GB


Požadované řešení

Uznání reklamace, oprava (v rozumném čase)/ výměna za funkční / odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2022 15:15, před 2 lety

Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). S ohledem na zásadu zákazu zneužití práva doporučujeme reklamaci uplatňovat vždy neprodleně poté, co spotřebitel vadu věci zjistí. Spotřebitel bude muset vždy prokázat, že věc byla vadná již během prvních 2 let od převzetí.

I když byla vada shledána společností jako neopravitelná, nic to nemění na stanovisku první reklamace mechanického poškození. Spotřebitel by však mohl v tomto případě reklamaci rozporovat pomocí znaleckého posudku.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2023 14:15, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.