Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, u paní Tischerové Vidímové jsem zakoupila naušnice, které jsem v zákonné lhůtě vrátila zpět. Prodejce zásilku převzal, s tím,že prý po otevření byla obálka prázdná. Pověděla mi,ať jdu na poštu a zde vyřídím reklamaci. Učila jsem tak, dostala jsem ovšem odpověď,že krok k případné reklamaci může provést výhradně ona. Není možné se domluvit.
Vrátit peníze za zakoupené zboží, které jsem rádně vrátila.
|
Tweet |
Ze zákona o poštovních službách vyplývá, že dokud poštovní zásilka nebo poukázaná peněžní částka nebyla dodána, právo na náhradu škody má odesílatel; po jejím dodání má toto právo adresát.
Právo reklamovat poškození nebo úbytek obsahu přiznávají poštovní podmínky adresátovi. A to z důvodu, že pošta má právo přezkoumat stav zásilky a adresát má po obdržení zásilky tuto u sebe.
Jestliže se tedy adresát domníval, že zásilka nedošla v pořádku, měl u pošty reklamovat bez zbytečného odkladu. Pokud by totiž spotřebitelka prokázala, že zboží odeslala, škody by nesl adresát, neuplatnil-li reklamaci.
Paní Vidímovou se nám bohužel nepodařilo kontaktovat. Vzhledem k tomu, že stížnost nemůže být ze strany podnikatelky zodpovězena, jsme nuceni ji uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.