Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zdravím,
reklamoval jsem motorkářské rukavice, které jsem zakoupil před 3 měsíci a použil je pouze 4 krát na krátké vyjížďce a hned se prodřely na dlaních. Rukavice jsem nijak extrémně nezatěžoval a používal je pouze k obvyklé jízdě na motorce.
Vyjádření obchodu k moji reklamaci:
Dodavatel:
M.C.F. cz, s.r.o. Pod Veselou 690 763 15 Slušovice
IČ: 25323717
DIČ: CZ25323717 Telefon: 577 981 541 Mobil: 734 715 156 Fax: 577 981 541 E-mail: mcf@mcf.cz www.mcf.cz
Číslo reklamace:
Datum přijetí reklamace: Datum vyřízení reklamace:
22R201
11.11.2022
24.11.2022
Datum nákupu: Číslo dokladu:
Odběratel: IČ: 68908792 DIČ: CZ7405084940
Aleš Drlík-GT ALARM CZ Hukvaldy 156
739 46 Hukvaldy
Kontaktní osoba:
Jméno:
Tel.: 777 699 907
Email: obchod@gtstore.cz; ales@gtstore.cz
Označení dodávky Množství
Moto rukavice DAINESE Desert Poon D1 černo/šedé Unisex L
Moto rukavice DAINESE Desert Poon D1 černo/šedé Unisex L 1
Popis závady:
obě rukavice nesou známky nadměrného používání; díra na levé dlani
Stav při převzetí:
použité, koupeno 8.8.2022
Příslušenství:
Navrhovaný způsob řešení:
posouzením výrobcem
Způsob a popis vyřízení
Moto rukavice DAINESE Desert Poon D1 Unisex L 1
Neuznaná reklamace
Datum: 24.11.2022
Podpis odběratele: Podpis prodejce:
Spotřebitel má podle zákona č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy. Předností mimosoudního řešení je jeho rychlost a bezplatnost, přičemž cílem řízení je dospět ke smírnému urovnání sporu a dohodě stran. Věcně příslušným subjektem je v případě sporů mezi společností M.C.F.cz,s.r.o. a spotřebitelem Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 1200 Praha2. Dále může být příslušným i jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu, ministerstvo vede seznam subjektů mimosoudního řešení spotř.sporů na www.mpo.cz.
Ekonomický a informační systém POHODA
Rukavice na motorku Dainese desert poon
Vyjádření obchodu není adekvátní, rukavice jsem používal pouze k tomu, k čemu byly určeny. Chtěl bych poradit, jak postupovat dále, nejde mi o nic více, než dostat peníze nebo náhradu za zboží, které jsem zakoupil.
Děkuji
David Draho%novský
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.