Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Přibližně v březnu/dubnu 2021 jsme v obchodním domě Ikea Zličín zakoupili v rámci celé kuchyňské linky také vestavnou lednici označenou nazvem Koldgrader za 9990 Kč s tím, že se na ni vztahuje pětiletá záruka.
Nyní v listopadu 2022 lednice přestala fungovat. Ikeou vyslaný servisní technik nám vystavil prohlášení, že je kus neopravitelný a tudíž bychom měli dostat lednici novou.
Tento protokol jsme spolu s reklamací zaslali prodejci, nicméně jsme narazili. Produkt s názvem Koldgrader sice stále v nabídce mají, ale má lehce odlišné parametry a také už nestojí 9990 Kč, ale 22990 Kč.
Jedná se o lednici, která jako jediná parametry přibližně odpovídá té, která nám po roce a půl přestala fungovat. Takže je to jediná adekvátní náhrada ke spotřebiči, který reklamujeme.
Prodejce však trvá na tom, že pro uplatnění reklamace při výměně kus za kus musíme doplatit rozdíl ceny - tedy 13990 Kč.
Má právo toto žádat? Může skutečnost, že došlo ke zdražení zboží na trhu, opravdu vést k tomu, že sice máme zboží v záruce, ale musíme doplatit částku, která je ve výsledku ještě vyšší než pořizovací cena lednice?
Dále nám bylo nabídnuto odstoupení od smlouvy, což by pro nás samozřejmě bylo nevýhodné.
Rozbitý Koldgrader 003.660.56 vs. Nový Koldgrader 704.963.75
Výměna nefunkčního spotřebiče v záruce za jiný spotřebič ve stejné produktové kategorii ze současné nabídky obchodního domu IKEA. A to bez jakýchkoli doplatků.
|
Tweet |
Jedním ze způsobu vyřízení reklamace může být i výměna zboží za funkční. Ovšem mělo by se jednat úplně o shodný produkt, který byl reklamován. Pokud by byl nabídnut společností podobný produkt, ale s jinými parametry, může společnost po spotřebiteli žádat doplacení ceny tohoto zboží.
Pokud by se stejná lednice stále prodávala, mohl by spotřebitel požadovat výměnu za stejný kus.
Vedle výměny zboží je možné i od smlouvy odstoupit, jak dle popisu společnost spotřebiteli nabídla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.