Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si kalkulačku Lenko 9633B bateriovy + solární provoz, poslali ji ale měla místo 2n uložišt na baterii jen jedno funkční, druhé zcela utržené, takže fungovala jen zpola, nedokreslovala a solárně nefungovala, potvrdili když jsem vyfotila, že je vadná i celá serie a vrátí dodavateli. Jako náhradu bez upozornění i domluvy poslali zcela jinou jednodušší na jednu baterii,která neměla funkce které jsem požadovala. Nezkoušela jsem ji,jen z krabičky a zas vrátila protože ten typ jsem neobjednala a obě zaslala zpět. od září se s nimi množstvím e-mailu dohaduji o vrácení zaplaceného, jsou sprostí, telefony neberou a naopak mě nyní začali obviňovat , že jsem obě rozbila. Druhá kalkulačka neměla zjevné vady,jen byl typ který jsem neobjednala a pokud byla nefunkční jak nyní tvrdí, takovou ji zaslali a já to nezjistila,protože jsem do ní baterii nedávala a hned protože mě rozzlobila, že bez mého souhlasu poslali jiný výrobek, který jsem nechtěla vrátila jim zpět. Od této fy již nic nechci není důvěryhodná, pouze zaplacené peníze a př. náklady poštovného vrátit složenkou nebo na účet zpět. Rovněž jsem již několikrát žádala vyjmout můj kontakt z databáze a neobtěžovat dalšími nabídkami čehosi,a ani toto nerespektují a neustále další nabídky zasílají téměř denně. Prosím pomozte mi s tímto, veškerou korespondenci e- mailovou mohu doložit.
Pomoc s vyřízením reklamace aby mi byly vráceny peníze za nákup
|
Tweet |
Spotřebitel musí v případě odstoupení od smlouvy zaslat společně se zbožím informaci o tom, že od smlouvy odstupuje (např. formulář). V případě reklamace poté doporučujeme spotřebiteli označit, jak žádá reklamaci vyřídit. Označený způsob vyřízení reklamace však nezavazuje prodávajícího.
K výměně zboží:
V případě uplatnění reklamace se použije tzv. hierarchie reklamačních nároků: (1) prvním nárokem při uplatnění reklamace je oprava zboží, (2) není-li to možné, mělo by dojít k dodání nové věci, (3) v případě, že ani to není možné dojde k vrácení peněz (odstoupení).
Jedním ze způsobu vyřízení reklamace může být tedy i výměna zboží za funkční. Ovšem mělo by se jednat úplně o shodný produkt, který byl reklamován spotřebitelem. Pokud by byl nabídnut společností podobný produkt, ale s jinými parametry, musel by s výměnou spotřebitel souhlasit.
Pokud tedy není možné dodat novou věc (stejný typ objednaného zboží či srovnatelný), mělo by dojít k vrácení peněz.
Z výše uvedeného důvodu se domníváme, že reklamace nebyla vyřízena řádně a spotřebitel má možnost od smlouvy odstoupit.
Nedodá-li společnost zboží bez vad či nevrátí-li peníze, může spotřebitel podnikatele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
K domněnce vadnosti:
V prvních šesti měsících od převzetí prodávající musí prokazatelně dokázat, že zboží dorazilo bez vad spotřebiteli. Pokud to prokáže, musí následně spotřebitel prokázat, že vrácené zboží dorazilo bez vad prodávajícímu.
Pokud spotřebitel předal dopravci zboží bez vad a k poškození došlo během přepravy, může uplatnit reklamaci přímo u dopravce, který by v případě oprávněnosti reklamace musel spotřebiteli nahradit vzniklou škodu.
K chování zaměstnanců:
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
K odstranění osobních údajů z databáze podnikatele:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.