Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#62496Servis reklamaci uznal, prodejce se k reklamaci nijak nemá.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2022, před 2 lety

Pavel Knespl

Znění stížnosti

Dobrý den,
v srpnu tohoto roku jsme reklamovali myčku nádobí značky ECG, reklamaci řešil autorizovaný servis BMK. Myčka nebyla opravena z důvodu nedostupnosti náhradního dílu a nedodržené 30denní lhůty. ke dni 20.9.2022 nám zaslal servis potvrzení o doporučení výměny spotřebiče. Společnost Mall.cz jsme několikrát kontaktovali telefonicky i přes formulář na webu. Uběhli více jak 2 měsíce a momentálně jsme ve fázi kdy nám každý den slibují že se ozvou. Podal jsem stížnost zde i podnět na ČOI k prověření protizákonného jednání. Pokud se věc urychleně nevyřeší, budeme situaci řešit soudní cestou.


Produkt

model EDF4527QWE, obj. č. ***


Požadované řešení

Nový, stejný spotřebič EDF4527QWE je skladem, žádáme proto dodání nového spotřebiče a odvoz starého neopravitelného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2022 16:29, před 2 lety

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Z výše uvedeného vyplývá, že reklamace nebyla vyřízena řádně a včas, jelikož nedošlo k výměně neopravitelného zboží.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.12.2022 11:37, před 2 lety

Dobrý den. Dle dostupných informací evidujeme první informace ohledně neopravitelného zboží, na základě poznámek v objednávce, ze dne 24.11.2022. K dnešnímu dni je již reklamace dořešena a došlo k ke svozu neopravitelného výrobku a doručení nového zboží. Věřím, že vše proběhlo bez komplikací. Přeji hezký den. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
2.12.2022 11:40, před 2 lety


Pavel Knespl

Hodnocení:

Komentář: Situace je již vyřešená. Děkuji