Počet nahlášených stížností: | 33 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost nezastizitelna odeslána výpověď na adresu a na mejl telefony neexistuji a pole všeho už je to jiná firma z názvem KM111 s.r.o.tak nevím zda to neposlat i jim dopis je neprevzat a uložen.a také mě zajímá jak zjistím jestli za mě neuzavreli nějaké smlouvy u více dodavatelů energii.dekuji
Pomoc
|
Tweet |
Spotřebitel může smlouvu ze zprostředkovatelem vypovědět kdykoliv, bez postihu a výpovědní doby, resp. odvolat zmocnění, které zprostředkovateli udělil k uzavření (změně, zrušení) smlouvy s dodavatelem. Plná moc navíc automaticky zaniká po uplynutí 12 měsíců od jejího udělení, byla-li udělena po 1. 1. 2022. Byla-li udělena dříve, zaniká nejpozději 31. 12. 2022.
Právnickým osobám se písemnost doručuje typicky na adresu pro doručování či na adresu jejího sídla (zpravidla jde o tutéž adresu). V případě, že se řízení týká pouze její organizační složky, doručuje se do jejího sídla. Při doručování prostřednictvím veřejné datové sítě se doručuje na elektronickou adresu či do datové schránky právnické osoby.
Nedoručuje-li se do vlastních rukou, postačí vložení do schránky adresáta, případně, pokud je vyžadováno potvrzení, pak lze doručit jakékoliv fyzické osobě, která je za adresáta oprávněna písemnost převzít (například jiné fyzické osobě bydlící, působící nebo zaměstnané v tomtéž místě nebo jeho okolí, která souhlasí s tím, že poštovní zásilku s písemností adresátovi předá).
Někdy se přihodí, že zásilku nebylo možné adresátovi doručit. Například proto, že byl v nemocnici, na dlouhodobé pracovní cestě, nebo se třeba převzetí zásilky obával a zapíral se. V případě právnických osob může dojít například k situaci, kdy osoba využívá virtuální sídlo a není nikdo, kdo by poštu na dané adrese převzal.
V případě, kdy se nepodaří písemnost doručit dle výše uvedených postupů, pak se zásilka ukládá, a to například u správního orgánu, který ji vyhotovil, u obecního úřadu nebo na poště. Občanský soudní řád pro soudní řízení obecně připouští k doručení jakékoliv místo, v němž bude adresát zastižen. Pokud je zjevné, že bude docházet k průtahům k doručování, může soud vyzvat k ustanovení zástupce pro doručování. A pokud veškeré možnosti selžou, ukládá se zásilka rovněž na poště či u soudu.
Po uložení zásilky je adresát upozorněn, že si má písemnost vyzvednout ve lhůtě deseti dnů a současně získá i informace, kde a kdy přesně lze zásilku získat a co se stane, pokud tak neučiní. Po uplynutí této doby se zpravidla vhazuje zásilka do schránky (pokud to správní orgán nevyloučil). Zvyšuje se tak pravděpodobnost, že se s ní adresát přece jen seznámí. Fikce doručení se začíná počítat podle správního řádu den následující po upozornění adresáta a nastává desátý den poté. K fikci doručení ovšem nemůže dojít ve svátek či o víkendu. V takovém případě by nastala až první všední den, který bude následovat.
Obdobně u datových schránek je dokument považován za doručený desátým dnem ode dne, kdy byl dokument dodán do datové schránky. Považuje se přitom za doručený i v případě, kdy se daná osoba do datové schránky nepřihlásí. Toto pravidlo se přitom od roku 2022 uplatňuje i pro komunikaci mezi fyzickými a právnickými osobami, tedy nejen v oficiální komunikaci se soudy a úřady. Dochází tak ke sjednocení okamžiku doručení veřejnoprávních a soukromoprávních dokumentů. Cílem úpravy je mimo jiné zamezení obstrukcím při doručování soukromoprávních dokumentů, kdy se adresát například záměrně nepřihlašoval do datové schránky.
K prokázání ukončení výpovědi pro účely uzavření nové smlouvy s dodavatelem bude postačovat výpověď spolu s dodejkou a vyznačeným datem uložení. Zásilka se považuje za doručenou desátým dnem od uložení.
Pro zjištění, zda nebyly uzavřeny další smlouvy je vhodné kontaktovat přímo společnost. Nereaguje-li společnost na e-maily nebo telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.