Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 31.8. jsem objednala dětské vitamíny v hodnotě 549 Kč. Balíček ani peníze doteď nemám. Nejdříve tvrdili, že balíček byl poškozený, posílají balíček znovu a jako omluvu posílají regenerační sůl. Další týden se nic nedělo. Po urgenci mi poslali trasovací číslo zásilky. Zásilka opravdu došla do Alza boxu, ale obálka byla prázdná. Volala jsem do obchodu a pán se dušoval, že to se jim ještě nestalo a ihned posílá nový balíček. Jako omluvu poslali 200 Kč slevu na další nákup. Za další týden mi přišel opět prázdný balíček. Mezitím telefonní číslo podpory ze stránek odstranili, tak jsem poslala e-mail. Opět výmluvy na expediční firmu, a že nechápe, že kolegové ještě neposlali balíček atd. Ani nevím, s kým jsem jednala, protože se nikdy do e-mailu nepodepsali. Žádala jsem o vrácení peněz a 18.10. odstoupila od kupní smlouvy. Nyní už komunikuji s účetní obchodu Ing. Švehlovou, která každý e-mail slibovala, že peníze odeslala. Když jsem chtěla screenshot platby, tak vždy slíbila večer nebo zítra pošlu, ale nikdy neposlala. Když jsem žádala o telefon, paní inženýrka psala, že zavolá ona mě, samozřejmě nikdy nezavolala. Nepomohlo ani oznámení, že podám stížnost na ČOI.
Multivitamín pro děti, 60 tablet (kód 5838)
Původně jsem požadovala dodání zboží, aktuálně čekám na vrácení peněz po odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, řešeno reklamací, peníze zaslány dle DB
Doposud peníze na účet nepřišly.
Děkujeme stranám za vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na podnikatele, aby mohl upřesnit, kdy peníze odeslal a uvést informaci, kdy by měly spotřebiteli
Dobrý den, Vaše zásilka byla dohledána v ve Vratkách roku 2022, platba byla odeslána na Váš účet.
Opět žádnou platbu nevidím. Kdy měla platba proběhnout?
Děkujeme za součinnost.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla spotřebitelce upřesnit, kdy platba proběhla.
Dobrý den,
platba byla zaslána včera 3.1.2023
Děkuji
Dobrý den, platba přišla dnes 4.1.2023.
Ano potvrzujeme . Dekujeme
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.