Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6251Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 20 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.03.2015, před 10 lety

Vladimír Dufek

Znění stížnosti

Po příletu z dovolené ve Venezuele jsem podala stížnost na CK Exim týkající se neoprávněného vybírání poplatků za letištní taxy (odletová taxa 100,- USD a taxa při výletu do NP Canaima 40,- USD). Informace, které jsem zjistili ve Venezuele bohužel není možno z dostupných zdrojů ověřit dříve než až v samotné destinaci. Je to dáno zejména politickou situací v zemi. V CK jsem reklamovala, že taxy na letišti Porlamaru byly zrušeny a jsou součástí letenky. Navíc výše taxy, která byla do roku 2014 na letišti vybírána byla jen 460,- bolivarů, což neodpovídá 100,- USD (je to cca 35,- USD, ale záleží na aktuálním kurzu v zemi). Na vnitrostátních letech byla taxa pouze 70,- bolivarů.
Z CK mi přišla odpověď, že jsem podepsala smlouvu, tudíž jsem byla o taxách informována. Vůbec se mi CK nevyjádřila k mému zjištění, že neoprávněně vybírá peníze za tyto služby.
Na internetu jsem později našla diskuze ohledně vybírání tax ve Venezuele. I když přepážka na úhradu taxy byla přímo na letišti CK od klientů vybrala hned při příletu 100,- USD, takže klienti přišli díky této nesolidnosti CK o nemalé částky.


Produkt

V CK Exim tours, a.s. jsem měla zakoupený zájezd č. 121016519 v termínu 8.1.-20.1.2015 do Venezuely. Jednalo se o kombinaci pobytového zájezdu a poznávacího zájezdu do NP Canaima. Ve smlouvě byly uvedeny informace o letištních taxách-odletová 100,- USD a do NP Canaima vstupy a taxy 40,- USD. Na místě samém jsme zjistily, že CK odletovou taxu z Porlamaru vybírá neoprávněně, protože je součástí letenky. Taxy do NP byla hrazena pouze 2x a to po 70,- bolivarech. Vstup do NP jsem z dostupných informací zjistila, že byl zdarma.


Požadované řešení

CK by měla uznat, že informace, které jsem zaslala v rámci reklamace byly pravdivé a ne se odvolávat, že jsem v ČR podepsala smlouvu, tak z jejich strany je vše v pořádku. CK by neměla klienty tímto způsobem klamat. Mají tedy zvýšit cenu zájezdu a ne vybírat další peníze přímo v destinaci a schovávat je za letištní taxy a spoléhat se na to, že je musí všichni zaplatit. Vzhledem k politické situaci ve Venezuele je obtížné si tyto informace předem nastudovat z dostupných zdrojů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2015 16:39, před 10 lety

V zamítnutí reklamace se společnost odvolává na splnění informační povinnosti. Je pravda, že CK je povinna v potvrzení o zájezdu uvést údaj o ceně zájezdu, jakož i o poplatcích, které nejsou zahrnuty do souhrnné ceny. Pokud ale CK vybírá místní či jiné poplatky, které jsou stanoveny přímo zákonem nebo jsou vyžadovány určitou institucí, měla by jejich výše odpovídat výši stanovené. Byla-li předmětná částka vybrána za účelem úhrady letištní taxy a spotřebitel má potvrzeno, že tato taxa byla zrušena (nutné doložit důkaz), jedná se ze strany společnosti o bezdůvodné obohacení. Tvrdí-li společnost ve vyjádření k reklamaci, že se taxa skládá i z taxy vládní, měla by být schopná předložit její výši a úhradu. Společnost by se tedy více než odkázáním na splnění informační povinnosti měla v odůvodnění reklamace zabývat vytýkanými body spotřebitelem, to jest vybírání poplatků bez právního titulu.

Vzhledem k tomu, že uvedené jednání může splňovat znaky klamavé obchodní praktiky, doporučujeme spotřebiteli podat podnět České obchodní inspekci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.8.2015 15:59, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.