Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Z ničeho nic mi prisla SMS od O2, že platba 150,- pro Playing Od Mind+proběhla v pořádku. A k tomu i nějaké Celebspot 99,-. A znovu Playing za 99,-. Takže jsem se okamžitě podle návodu z int. odhlásila a přišla mi i potvrzovací SMS: Vase predplatne bylo ukonceno:MIND+ https://mindplus.store Pomoc info-cz@mobileinfo.biz, 0844 444 484. No a za 2 dny mi opět strhli 150,- na jakési předplatné. Žádné hry nehraju, tak nechápu, jak je to možné. O2 se samozřejmě distancovali, že jsou pouze zprostředkovatele. Musela jsem si tedy sama zablokovat platby přes mob.oper. O2., Stále mi chodí SMS od O2-bohužel platby na tomto čísle jsou zablokované, proto platba pro Playwing nemohla proběhnout. Co teď? Budu vděčná za radu či pomoc...
Vase platba 99,0 Kc pro CelebSpot za CelepSpot prave v poradku probehla. Vase platba 150,0 Kc pro Playwing za Plawing Store Billing prave v poradku probehla. Potvrzujeme platbu pro Mind+ ve vysi 99,0 Kc za Playwing.
Nyní mi stále chodí: Mrzi nas to, ale na tomhle cisle mate blokovane mobilni platby, takze za Playwing od Mind+ ted mobilem nezaplatite. Zkontrolujte, prosim, nastaveni mobilnich plateb v https://moje.o2.cz/ a https://moje.o2platba.cz. Dekujeme za pochopeni. Vase O2
Samozřejmě vyúčtování jsem musela zaplatit, ale peníze účtované neoprávněné, bez mého souhlasu chci zpět. S pozdravem Petra Vondrakova
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Je možné kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět. To lze učinit v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti (Avenida Brasil 17, 17A, Madrid, Spain), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.