Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Hezký večer,
obracím se na Vás ohledně stížnosti, dnes jsem byla v Penny Marketu Poděbrady. Když jsem platila potraviny papírovými stravenkami tak jsem paní dávala 6 stravenek v hodnotě 120 Kč a ona mě naúčtovala 5 aniž bych si toho všimla, zbytek jsem doplatila kartou. Poté když jsem chtěla odcházet jsem se pozorně podívala na účtenku ,kde jsem zjistila, že jednu stravenku má u sebe a není zaúčtována! Když jsem to šla ihned řešit tak paní ( ukrajinka) , že jich má 5 víc ani ne... Tak jsem si nechala zavolat paní vedoucí na následně uviděla že má opravdu místo 5 stravenek tak 6 stravenek a že mi je nemůže vrátit nazpátek jelikož všechny projela přes čárový kód tudíž jsou neplatné. Chtěla jsem vědět jak se to tedy budou řešit. Bohužel paní vedoucí řekla že mám smůlu a nic nazpátek nedostanu. Následně paní u pokladny nic nevyřešila a poslala mě domů... Moje zkušenost je bohužel hrozná! Věřím že by to chtělo lepší, adekvátní, zodpovědné jednání. Stačilo se omluvit nebo najít jiné řešení a né ihned být arogantní...
S pozdravem Šmídová
Okradení o stravenku
Vrácení stravenky nebo-li peněz (120,-)
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Spotřebitelka by v tomto případě měla mít právo na vrácení hodnoty stravenky.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.